Start > Körkortsforum > Någon som fått alla rätt på te…

Någon som fått alla rätt på teoriprovet?

Gäst 2012-06-12 17:01 ! Citera #
Är det någon som fått/känner någon som fått alla rätt på teoriprovet? Är lite det jag satsar på just nu. Någon som har en bra strategi? Försöker sätta 100 % på proven här på körkortonline.se och samtidigt läsa i boken så ofta som möjligt. Det jag har svårt för är alla siffror (släpvikter, meter per sekund osv).
meghann 2012-06-12 18:48 ! Citera #
Hej!

Klarat teoriprovet idag i Möndal. Jag hade nästan alltid 100% när jag körde tester hemma,men idag fått bara 55/65. Tycker att provet var tufft idag,många blev underkända. Det var mycket bromssträcka/stoppsträcka, tjänstevikt/bruttovikt/skattevikt, även omkörning (typ 3 frågor) och parkering. Ingenting om miljön eller vägmarkeringen.

På fredag uppkörning som gäller :o

Lycka till!

//M.
Gäst 2012-06-12 18:55 ! Citera #
meghann
Hej!

Klarat teoriprovet idag i Möndal. Jag hade nästan alltid 100% när jag körde tester hemma,men idag fått bara 55/65. Tycker att provet var tufft idag,många blev underkända. Det var mycket bromssträcka/stoppsträcka, tjänstevikt/bruttovikt/skattevikt, även omkörning (typ 3 frågor) och parkering. Ingenting om miljön eller vägmarkeringen.

På fredag uppkörning som gäller :o

Lycka till!

//M.


Wow! Grattis! :)
Ajdå, blir o träna en massa på dom delarna då. Dom brukar vara riktigt kluriga hehe mycket siffror o hålla reda på.

Lycka till på din uppkörning! Det kommer nog att gå bra. :)
Gäst 2012-06-13 10:56 ! Citera #
comgoran
Är det någon som fått/känner någon som fått alla rätt på teoriprovet? Är lite det jag satsar på just nu. Någon som har en bra strategi? Försöker sätta 100 % på proven här på körkortonline.se och samtidigt läsa i boken så ofta som möjligt. Det jag har svårt för är alla siffror (släpvikter, meter per sekund osv).


Jag hade inte alla rätt på teoriprovet, men var inte långt ifrån. Fick 64 av 65 på första försöket. Den enda frågan jag hade fel på var en som jag först svarade på och markerade, för att sedan gå tillbaka och ändra svaret precis innan jag klickade på att avsluta provet. Jag är dock i princip säker på att jag hade haft rätt på den med om jag bara hade behållit mitt första svar. Typiskt mig att sabotera för mig själv på det viset, att tro att ”det är säkert en kuggfråga och de har förmodligen lyckats lura mig, så jag borde välja ett annat svar”. :lol:
Känner nog ingen som fått alla rätt, men min trafikskolelärare sa att han hade haft en elev som fått maxpoäng en gång.

Min strategi var att läsa boken så här:
* läste korta stycken ofta, istället för att sträckläsa allt på en gång
* när jag hade läst något i boken så hade jag en liten inre dialog med mig själv om varför det stod som det gjorde, så jag verkligen skulle förstå vad jag hade läst och varför reglerna fanns

Köpte frågorna här på körkortonline:
* gjorde testen med blandade frågor och gick igenom alla förklaringar till frågorna efter testet, även de jag hade svarat rätt på
* fokuserade alltid på att förstå varför regler är som de är
* antecknade sånt jag kände mig osäker på (även om jag hade svarat rätt på frågan - ibland är det ju ren tur att man svarar rätt)
* gjorde testen tills jag hade svarat rätt på alla frågor och kände att jag förstod dem

När jag var ute och promenerade eller satt på en buss eller i någon annans bil så såg jag mig oftast omkring och ställde frågor till mig själv, t ex ”vad betyder den skylten?”, ”vad gäller i korsningen här framme?” eller ”när ska den där bilen in på besiktning?”. På så sätt blev det lite pluggande hela tiden.


meghann
Hej!

Klarat teoriprovet idag i Möndal. Jag hade nästan alltid 100% när jag körde tester hemma,men idag fått bara 55/65. Tycker att provet var tufft idag,många blev underkända. Det var mycket bromssträcka/stoppsträcka, tjänstevikt/bruttovikt/skattevikt, även omkörning (typ 3 frågor) och parkering. Ingenting om miljön eller vägmarkeringen.

På fredag uppkörning som gäller :o

Lycka till!

//M.


Ingenting om miljö eller vägmarkeringar? Det låter ju konstigt... Frågorna ska ju vara fördelade såhär:

Fordonskännedom, manövrering 7/65
Miljö 5/65
Trafiksäkerhet 16/65
Trafikregler 32/65
Personliga förutsättningar 5/65
meghann 2012-06-13 12:37 ! Citera #
Hmmm....kan verkligen inte komma på mer...? :(

fått blackout pga stress eller något :lol:

//M.
hoppetossa 2012-09-05 09:46 ! Citera #
Fick alla rätt på min teoriprov idag! Är ganska chockad nu haha men super kul är det. :D
Gäst 2012-09-05 10:51 ! Citera #
Fantasttiskt gjort! Skulle gärna veta hur du lagt studier så du fick så bra resultat?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov