Start > Körkortsforum > Bra automatbil?

Bra automatbil?

Gäst 2012-06-07 19:22 ! Citera #
Då vi är flera i familjen som planerar på att ta körkort och mamma har kört automat innan utomlands så blir det nog en automatbil vi skaffar - någon som har någon erfarenhet av att köpa/sälja automatbilar i Sverige och tips?
Gäst 2012-06-12 17:04 ! Citera #
Kör på en Saab 9-5:a. Övningskör själv med en sån just nu (08:a) som är superskön att åka med. Rymlig är den med. Att den är svensk och snygg skadar ju inte heller. ;)
Mirz 2012-06-26 14:39 ! Citera #
Vad jag vet är automatbilar lite dyrare än vanliga. Första gången jag körde automatväxlad bil var på halkbanan. Det måste ha varit bland det bästa jag kört. (har iofs bara kört 2 bilar hehe :P) men vilken känsla. Jag tror det var en Seat Ibiza eller något sådant. Men det är ju så himla skönt att bara kunna gasa och fokusera på sin körning istället för att hålla på och tänka på växlingen och så. Vill bara säga att om man har chans att pröva en automatbil så tycker jag att man gör det och mitt tips är då just Seat Ibiza. Känns som man surfar på vägbanan! Mycket folk jag känner tycker att man ska köra traditionellt vilket innebär EJ automatväxlad. Men jag tror att dem faktiskt inte prövat automatväxlad bil. Då skulle dem garanterat ändrat sig ;)

MVH
Gäst 2014-06-22 16:04 ! Citera #
Hej

Jag söker en bil kör utan körkot bra 30 mill tack
Jossan-88 2014-06-22 16:36 ! Citera #
Mirz
Vad jag vet är automatbilar lite dyrare än vanliga. Första gången jag körde automatväxlad bil var på halkbanan. Det måste ha varit bland det bästa jag kört. (har iofs bara kört 2 bilar hehe :P) men vilken känsla. Jag tror det var en Seat Ibiza eller något sådant. Men det är ju så himla skönt att bara kunna gasa och fokusera på sin körning istället för att hålla på och tänka på växlingen och så. Vill bara säga att om man har chans att pröva en automatbil så tycker jag att man gör det och mitt tips är då just Seat Ibiza. Känns som man surfar på vägbanan! Mycket folk jag känner tycker att man ska köra traditionellt vilket innebär EJ automatväxlad. Men jag tror att dem faktiskt inte prövat automatväxlad bil. Då skulle dem garanterat ändrat sig ;)

MVH


Man ska inte tänka på när man ska växla ned/upp, det ska sitta i ryggmärgen..
Jag tog för manuell växlad bil, bara för att då får man välja själv om man ska ha en automat eller inte, tar du för enbart automat så får du baraköra sådana bilar. Och jag ångrar inte mitt beslut, jag tycker att det tillhör bilkörningen att sköta växlingen. Men känner jag senare för att vara slö så kommer det inköpas en automatväxlad bil :)
Automat 2014-06-30 22:48 ! Citera #
Fler o fler väljer att ta med enbart automat.
Jag valde att ta m automat enbart. För oss som bor i stan är det galet att ha manuell låda. Sen kan det nog snarare vara så att det är en ekonomisk fråga för många. Hyrbilar, tjänstebilar är oftast automat.
Jag har råd att köpa automat så för mig var det inga problem
Gäst 2014-07-14 19:55 ! Citera #
Automat
Fler o fler väljer att ta med enbart automat.
Jag valde att ta m automat enbart. För oss som bor i stan är det galet att ha manuell låda. Sen kan det nog snarare vara så att det är en ekonomisk fråga för många. Hyrbilar, tjänstebilar är oftast automat.
Jag har råd att köpa automat så för mig var det inga problem



Du har rätt men jag känner mig nöjd och är glad att jag tog manuell, för jag skulle aldrig haft råd köpa en automat så snabbt efter jag fick mitt körkort. Men nu så kan jag få köra både manuell o automat, så det är fullt möjligt att jag köper en automat längre in i framtiden. :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov