Vad jag vet är automatbilar lite dyrare än vanliga. Första gången jag körde automatväxlad bil var på halkbanan. Det måste ha varit bland det bästa jag kört. (har iofs bara kört 2 bilar hehe :P) men vilken känsla. Jag tror det var en Seat Ibiza eller något sådant. Men det är ju så himla skönt att bara kunna gasa och fokusera på sin körning istället för att hålla på och tänka på växlingen och så. Vill bara säga att om man har chans att pröva en automatbil så tycker jag att man gör det och mitt tips är då just Seat Ibiza. Känns som man surfar på vägbanan! Mycket folk jag känner tycker att man ska köra traditionellt vilket innebär EJ automatväxlad. Men jag tror att dem faktiskt inte prövat automatväxlad bil. Då skulle dem garanterat ändrat sig
MVH
Man ska inte tänka på när man ska växla ned/upp, det ska sitta i ryggmärgen..
Jag tog för manuell växlad bil, bara för att då får man välja själv om man ska ha en automat eller inte, tar du för enbart automat så får du
baraköra sådana bilar. Och jag ångrar inte mitt beslut, jag tycker att det tillhör bilkörningen att sköta växlingen. Men känner jag senare för att vara slö så kommer det inköpas en automatväxlad bil