Start > Körkortsforum > Orättvisa ! (måste nog köra up…

Orättvisa ! (måste nog köra upp i annan stad)

Gäst 2012-06-04 11:54 ! Citera #
Hej, tänkte fråga om nån annan kört upp i Västerås eller kört upp i den staden utan att ha kört där förrut?

Jag börjar ge upp i min hemstad, för trafikverket bara jävlas där. Jag körde jättebra den senaste uppkörningen, allt jag gjorde fel på de två tidigare körningarna hade jag rättat till.

Förra körningen gjorde jag fel i en cirkulationsplats, denna gång märkte han att jag hade rättat till felet och körde felfritt i cirkulationsplats, ja då låter han mig köra 6 gånger i en cirkulationsplats för att försöka kugga mig men jag fortsatte köra felfritt.Jag fick köra 40 minuter medans de andra som var ute samtidigt fick köra 25 minuter. De ska bara kugga och kugga gång efter gång i den här skitstaden. Jag är tjej och börjar tro att man väldigt gärna vill kugga tjejer i denna stad. Det fanns inget konkret exempel på vad jag hade gjort för fel.

Jag har 2 månader på mig att klara uppkörning, det börjar bli lite stress då min trafikskola luras, de sa att jag hade förtur att få låna deras bil vi uppkörning. Nu finns det en tid för uppkörning hos trafikverket men sekreteraren vill inte flytta på andras tider för ”att dom har ju bokat tid för att dom vill köra”. Alltså kan jag glömma den möjligheten till uppkörning.

Flera gånger har de flyttat på mina tider för att andra behövde bilen för uppkörning. Så mkt pengar jag spenderat där !! Och de kan inte ge mig förtur till bilen. Det är helt otroligt anser jag att det ska vara nästan omöjligt att få tid till en uppkörning då man klarat provet/eller få låna trafikskolans bil.

Jag blir så less. Västerås verkar har automatbil så då slipper jag hyra av trafikskola (som i detta nu verkar vara omöjligt).

Har jag riktigt otur så löper mitt teoriprovs giltighetstid ut, tack vare det här svinaktiga 2-månaderssystemet !


Hur är det att köra i Västerås vid uppkörning och samtidigt första gången?
Gäst 2012-06-04 12:06 ! Citera #
Vad blev du kuggad på senast då?
Gäst 2012-06-04 13:53 ! Citera #
Ab83, antagligen hade du förtur till bilen första gången. Annars skulle ju hela verksamheten haverera om det är en massa körelever som gör om förarprovet och stjäl tider från de som har körlektioner. Annars är det väl bara att boka en körlektion som vanligt och använda den till förarprovet?

Som sagt, vad anmärktes det på i protokollet?
Gäst 2012-06-05 14:22 ! Citera #
Jag backade runt ett hörn, första gången hamnade jag inte så nära kanten, men jag gjorde om det och då blev det bra. Sedan vid en vänstersväng så kom det en man ut vid övergångsstället men jag stannade innan övergångsstället, inspektören tyckte väl det var för nära. Det som anmärktes var : Perfekt körning, bara lite lite marginaler så fixar du detta. Det var betyget.
inspektörn 2012-06-05 21:27 ! Citera #
Ab 83, var satt kryssen i protokollet?
Pär 2012-06-07 02:02 ! Citera #
Jag körde upp i Västerås och klarade det på första, misslyckades dock med teorin, jag har bott här i hela mitt liv men efter att ha kört i Stockholm, Örebro och Uppsala så har jag märkt att det är relativt lätt att köra i Västerås.

Inte mycket trafikljus förutom på väg in i centrum men det stämmer väl för alla städer, finns ett litet område i centrum(vid den enda skyskrapan i staden, kallad skrapan) som är lite klurigt med enkelriktat men kolla skyltarna noga så är det inget problem, har inspektören något hjärta så kommer han inte skicka dig dit. Annars är det mestadels 60 vägar med huvudled. Lycka till!
Gäst 2012-06-07 21:36 ! Citera #
Ska tyvärr köra upp i min stad igen. Fjärde gången......
killer 2012-06-07 21:48 ! Citera #
Ab83 ; Läs och kommentera



https://korkortonline.se/forum/3082/
Gäst 2012-06-11 12:06 ! Citera #
Hade uppkörning idag, klarade äntligen det :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov