Hej, tänkte fråga om nån annan kört upp i Västerås eller kört upp i den staden utan att ha kört där förrut?
Jag börjar ge upp i min hemstad, för trafikverket bara jävlas där. Jag körde jättebra den senaste uppkörningen, allt jag gjorde fel på de två tidigare körningarna hade jag rättat till.
Förra körningen gjorde jag fel i en cirkulationsplats, denna gång märkte han att jag hade rättat till felet och körde felfritt i cirkulationsplats, ja då låter han mig köra 6 gånger i en cirkulationsplats för att försöka kugga mig men jag fortsatte köra felfritt.Jag fick köra 40 minuter medans de andra som var ute samtidigt fick köra 25 minuter. De ska bara kugga och kugga gång efter gång i den här skitstaden. Jag är tjej och börjar tro att man väldigt gärna vill kugga tjejer i denna stad. Det fanns inget konkret exempel på vad jag hade gjort för fel.
Jag har 2 månader på mig att klara uppkörning, det börjar bli lite stress då min trafikskola luras, de sa att jag hade förtur att få låna deras bil vi uppkörning. Nu finns det en tid för uppkörning hos trafikverket men sekreteraren vill inte flytta på andras tider för ”att dom har ju bokat tid för att dom vill köra”. Alltså kan jag glömma den möjligheten till uppkörning.
Flera gånger har de flyttat på mina tider för att andra behövde bilen för uppkörning. Så mkt pengar jag spenderat där !! Och de kan inte ge mig förtur till bilen. Det är helt otroligt anser jag att det ska vara nästan omöjligt att få tid till en uppkörning då man klarat provet/eller få låna trafikskolans bil.
Jag blir så less. Västerås verkar har automatbil så då slipper jag hyra av trafikskola (som i detta nu verkar vara omöjligt).
Har jag riktigt otur så löper mitt teoriprovs giltighetstid ut, tack vare det här svinaktiga 2-månaderssystemet !
Hur är det att köra i Västerås vid uppkörning och samtidigt första gången?