Start > Körkortsforum > Säkerhets Kontroll

Säkerhets Kontroll

oreex0 2012-06-01 14:54 ! Citera #
Hej
Jag undrar vilka säkerhetskontroller som kan förekomma under uppkörningen och hur man gör de korrekt,
så att jag lär mig de innan uppkörningen.
Micke78 2012-06-01 15:05 ! Citera #
Vilka säkerhetskontroller som kommer är omöjligt att svara på eftersom det väljer inspektören innan ni sätter er i bilen :) Men läs om det på denna sida så vet du på ett ungefär vad som kan komma..
Gäst 2012-06-04 10:33 ! Citera #
Om du går på trafikskola så kan din lärare visa dig precis vad du ska kunna. Annars kan du ta listan från teorisidan om säkerhetskontroller här på körkortonline och be din privata handledare gå igenom den med dig.
Hanna83 2012-06-05 12:30 ! Citera #
Om du ska köra upp med körskolans bil så kan det va bra att se till att gå igenom en säkerhetskontroll med din lärare, det kan ju se lite olika ut i olika bilars motorhuvar och hur man öppnar etc.
Pär 2012-06-07 02:14 ! Citera #
Jag klarade min uppkörning trots att jag totalt misslyckades på kontrollen, han bad mig öppna bilhuven och säga vad allt under huven hette...totala nitlotten liksom. Fick panik och började helgissa på allt, misslyckades fatalt, han skrattade till och med men uppkörning gick bra och efter sa han att jag bör ta reda på vad som finns under huven men att körningen var bra.

Detta är inget bra tips till massa människor som försöker ta körkort då jag förmodligen hade tur men tänkte bara dela med mig lite hehe.

Bör tillägga att jag kunde alla andra delar av kontrollen, med ljuskontroll och skit, det ända jag inte kunde var det jag fick göra, hade tur i oturen.
Gäst 2012-06-12 16:24 ! Citera #
Det finns en liten broschyr hos trafikskolorna vad som kan komma att kollas på en säkerhetskontroll. Sedan kan du få vadsomhelst. Jag skulle kolla däcken första gången jag gjorde en uppkörning, klarade den kontrollen sedan behövde jag inte göra säkerhetskontroll de resterande 3 gångerna (klarade uppkörning på fjärde försöket).

https://korkortonline.se/teori/sakerhetskontroll/
Linus 2012-06-19 10:52 ! Citera #
De flesta bilar ser någorlunda likadana ut under huven. Så att leta reda på en bild på google och utgå från den kan vara en bra idé, precis som nämnts tidigare här!

Jag tror det är rätt vanligt att man inte behöver göra säkerhetskontroll igen även om man behöver köra upp flera ggr. Jag har pratat med fler som sagt samma sak. Men får väl se nästa vecka när det är dags för min andra uppkörninge :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo