Start > Körkortsforum > Teoriprovet - frågor?

Teoriprovet - frågor?

Emsan 2012-05-30 21:12 ! Citera #
Imorgon ska jag skriva teoriprovet! Är det någon som kan ge lite tips på vad man ska tänka på? Vilka typer av frågor kommer, hur är dom formulerade? Vore jätte bra om någon kan ge exempel på frågor de fått! Antar att de flesta som klarat provet inte går in hit igen, men värt ett försök :)
killer 2012-05-30 21:18 ! Citera #
Emsan
Imorgon ska jag skriva teoriprovet! Är det någon som kan ge lite tips på vad man ska tänka på? Vilka typer av frågor kommer, hur är dom formulerade? Vore jätte bra om någon kan ge exempel på frågor de fått! Antar att de flesta som klarat provet inte går in hit igen, men värt ett försök :)





Var lugn, läs och tänk ordentligt, och läs en gång till! Frågorna är väldigt lurigt frågade. Fastna inte på en fråga för länge, utan markera den och gå vidare. Ett tips jag skulle vilja ge är att du även ska svara på frågan du markerar, ’’svaret som du tycker e närmast’’. - ifall tiden skulle rinna ut. Man kan aldrig veta vilka frågor som kommer, kan vara både dina starka och svaga sidor. När du kollar på svarsalternativen kanske du kan börja med att ’’välja bort’’ svaren som du tror är fel.


Just my 5 cents.
Gäst 2012-05-31 09:03 ! Citera #
Jag klarade provet på första försöket (64 poäng av 65). Jag tyckte att provets utformning var väldigt likt det tidsbegränsade testet man kan göra här, men frågorna var något mindre kluriga (fast jag kanske bara hade tur och fick lätta frågor :P). Som tidigare nämnt så är det viktigt att läsa frågorna noga. Men viktigast av allt är såklart att du kan teorin. Kan du den ordentligt så klarar du provet.
Gäst 2012-06-01 13:01 ! Citera #
Grattis!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov