Start > Körkortsforum > Teorin avklarad :) YES!

Teorin avklarad :) YES!

Gäst 2012-05-29 21:35 ! Citera #
killer

Jag kan inte se någonstans i denna tråd att jag sagt att frågorna ska vara dåliga. Jag säger bara att det känns onödigt att börja på dem ’’nu’’ för min del, eftersom det handlar om 7-8 dagar. Då kan jag lika gärna köra på str och boken. Onödigt att betala summan om man inte ska uttnytja den till max, d.v.s minst 25 dagar.

Det kan aldrig vara för sent. På sju-åtta dagar så hinner du repetera boken, samt göra delproven här på sajten ett par ggr. Sannolikt får du ny insikt i några av de delmoment du haft mest problem med. Om ett sätt inte funkat hittills så kanske man ska våga prova ett nytt sätt - mycket likt taktikbyte i en fotbollsmatch där man ligger under mot motståndaren.
killer 2012-05-29 21:43 ! Citera #
Prs ; Absolut. Bara det att jag är så förvirrad just nu. Har ett par dagar på mig. Har tillgång till boken och strs frågor. Och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa frågorna här. Allting är huller om buller. Får se, senast torsdag-fredag bestämmer jag mig och råpluggar ifall jag köper frågorna här. Helt galet det här..
Proxy 2012-05-30 02:23 ! Citera #
Lägg ifrån dig STRs tester och boken. Mata genom ”Teori & Trafikregler” tills du kan alla delar utan till. :)
Gäst 2012-05-30 14:29 ! Citera #
Läs på STR:s datatester och i boken och teorin här. Det går säkert bra för dig på nästa prov!
Gäst 2012-05-31 20:22 ! Citera #
killer

Jag har också mitt nästa och (kanske) sista teoriprov nästa vecka. Riktiga provet är likt frågorna på STR, ja. Men frågorna på riktiga provet är svårare formulerade och man får tänka till mer. Svaren är lika varandra osv.

Själv ska jag gå igenom alla mina 40+ övningar som jag gjort på str;s övningar, förstå allt och lära in allt. Måste måste MÅSTE funka denna gång för min del!!

Skulle du kunna ge ett exempel på en fråga från STR och en från det riktiga teoriprovet. Ungefär som en jämförelse på en fråga som liknar. Det skulle verkligen uppskattas stort. Blev lite orolig nu när jag läste att frågorna vart mer svårare formulerade.

Hoppas du klarar provet killer ett STORT lycka till!
killer 2012-05-31 20:42 ! Citera #
Oj, nu kommer jag absolut inte på något sådär på rak arm. Men om jag inte minns fel så kan det vara allt från att man lägger till eller byter ut ord som t.ex ’’att’’ , ’’eller’’ såntdärt lixom. Jag är själv jättenervös, om jag inte klarar min kommande teori är det kört för min del.
Gäst 2012-06-01 12:47 ! Citera #
Finns många frågor på STR:s datatester som faktiskt kommer på provet.!
Man verkar inte få skriva ner sådant här...då tas det bort. Efter teoriproven har jag gått hem och skrivit ner alla frågor jag kommer ihåg.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov