Start > Körkortsforum > Känns som jag aldrig kommer at…

Känns som jag aldrig kommer att klara teoriprovet.

Gäst 2012-05-25 15:13 ! Citera #
Jag har kuggat 2 ggr nu på teoriprovet. Sista gången var jag bara 5 rätt ifrån. Jag tar körkort för automat så när det kommer frågor om manuella grejer så blir det jobbigt. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt. Och jag har nu kuggat totalt 2 ggr. Kör i Uppsala. :( Känns som detta tar all min tid, kan inte fokusera på annat heller.
killer 2012-05-25 15:17 ! Citera #
ab83
Jag har kuggat 2 ggr nu på teoriprovet. Sista gången var jag bara 5 rätt ifrån. Jag tar körkort för automat så när det kommer frågor om manuella grejer så blir det jobbigt. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt. Och jag har nu kuggat totalt 2 ggr. Kör i Uppsala. :( Känns som detta tar all min tid, kan inte fokusera på annat heller.

Att du inte kan fokusera dig på annat håller jag med om 100%. Tänk dig mig då - som har gjort teoriprov snart 8 gånger. Kuggade sista med 51. Har teoriprov imorgon och min godkända uppkörning går ut den 13;e Juni - så det börjar bli stress..
Gäst 2012-05-25 15:20 ! Citera #
Åh så jobbigt. Jag förstår inte varför det ska vara denna regel att klarar man uppkörningen har man 2 månader på sig att klara teoriprov, detta gör mig galen. Så är det inte i Finland t.e.x. Om man klarar uppkörning är det ju inte alltid det finns tider för prov så snabbt som möjligt. Jag förstår inte detta system som förstör för folk!!
Gäst 2012-05-25 15:21 ! Citera #
Man blir så frustrerad och det är ingen fröjd att köra i Uppsala kan jag säga.
killer 2012-05-25 15:27 ! Citera #
Jag är i samma sits. Jag måste klara teorin till 13;e Juni annars måste jag också börja om allt..

Kanske om jag har tur hinner jag med 1 prov till om jag kuggar imorgon, men jag ska inte kugga imorgon jag ska KLARA!!!
Gäst 2012-05-25 15:28 ! Citera #
killer
Jag är i samma sits. Jag måste klara teorin till 13;e Juni annars måste jag också börja om allt..

Kanske om jag har tur hinner jag med 1 prov till om jag kuggar imorgon, men jag ska inte kugga imorgon jag ska KLARA!!!

Bra inställning! Jag tror jag ska kugga varje gång, och det gör jag också. Man ger upp hoppet på något sätt. Då det kommer frågor som inte ens tagits upp i boken...suck.. LYCKA TILL !!
Gäst 2012-05-25 15:29 ! Citera #
Och det är riktigt frustrerande att jag aldrig klarar körkortet eftersom jag tillbringar största delen ute på landet där jag måste ha körkort för att ens kunna åka nånstans. SUCK.
Micke78 2012-05-25 16:36 ! Citera #
Jag tycker ochså att 2 månader är alldelse för kort tid om man skulle misslyckas med nått av proven. Alla kanske inte har tid eller pengar till att göra om ett prov på så kort tid. Jag tycker att man borde få minst 6 månader på sig att göra om sitt prov, för så himla mycket hinner ju inte ändras i trafiken eller regler innan dess..Dessutom blir man ännu mera stressad om dagarna går och det slutgilltiga datumet närmar sig med stormsteg.
inspektörn 2012-05-25 19:30 ! Citera #
Micke 78!
Poängen med tvåmånaderssystemet är att du skall ha sett till att du har sådan kunskap om teori och körning att du klarar båda direkt!
Du får chansen till ett omprov!
Klarar du inte det så har du anmält dig för tidigt till körprovet!
Här ställs det höga krav på handledaren att veta vilka krav som ställs, så att aspiranten inte kommer för tidigt till prov!
Om alla följde detta skulle köerna elimineras!
Micke78 2012-05-26 00:47 ! Citera #
inspektörn
Micke 78!
Poängen med tvåmånaderssystemet är att du skall ha sett till att du har sådan kunskap om teori och körning att du klarar båda direkt!
Du får chansen till ett omprov!
Klarar du inte det så har du anmält dig för tidigt till körprovet!
Här ställs det höga krav på handledaren att veta vilka krav som ställs, så att aspiranten inte kommer för tidigt till prov!
Om alla följde detta skulle köerna elimineras!

Inspektören:
Så du menar att alla dom som kuggar kommer med för dålig erfarenhet? Ursäkta uttrycket nu, men det tycker jag är ren skit snack. Jag tror att alla känner sån press på sig för att just perioden man har på sig att klara bägge proven är för kort. Enligt dig ska man glida igen bägge proven utan att göra ett enda misstag, men då är det väldigt många som dagligen pluggar för dåligt eller kör för illa alldeles för tidigt. Jag tror fortfarande att om man hade 6 månader på sig så lättar trycket på att man måste klara det på så kort tid. Kolla bara hur det är för Killer på denna sida, han känner ett otroligt tryck på sig eftersom detta kan vara hans sista chans att klara det. Och hade man haft ett 6 månaders system så hade han inte kännt sig ”tvingad” till att klara det nu. Men jag förstår vad du menar, och alla får ju tycka som dom vill...naturligtvis. Men jag tycker ändå att det är för kort tid med 2 månader. Så därför kommer jag inte skriva in mig på en körskola fören jag känner att jag har total kontroll på teorin till 110% samt har börjat övningskört privat. Hoppas du inte tog illa vid dig av mina ordval tidigare. Det var absolut inte min mening..

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo