Micke 78!
Poängen med tvåmånaderssystemet är att du skall ha sett till att du har sådan kunskap om teori och körning att du klarar båda direkt!
Du får chansen till ett omprov!
Klarar du inte det så har du anmält dig för tidigt till körprovet!
Här ställs det höga krav på handledaren att veta vilka krav som ställs, så att aspiranten inte kommer för tidigt till prov!
Om alla följde detta skulle köerna elimineras!
Inspektören:
Så du menar att alla dom som kuggar kommer med för dålig erfarenhet? Ursäkta uttrycket nu, men det tycker jag är ren skit snack. Jag tror att alla känner sån press på sig för att just perioden man har på sig att klara bägge proven är för kort. Enligt dig ska man glida igen bägge proven utan att göra ett enda misstag, men då är det väldigt många som dagligen pluggar för dåligt eller kör för illa alldeles för tidigt. Jag tror fortfarande att om man hade 6 månader på sig så lättar trycket på att man måste klara det på så kort tid. Kolla bara hur det är för Killer på denna sida, han känner ett otroligt tryck på sig eftersom detta kan vara hans sista chans att klara det. Och hade man haft ett 6 månaders system så hade han inte kännt sig ”tvingad” till att klara det nu. Men jag förstår vad du menar, och alla får ju tycka som dom vill...naturligtvis. Men jag tycker ändå att det är för kort tid med 2 månader. Så därför kommer jag inte skriva in mig på en körskola fören jag känner att jag har total kontroll på teorin till 110% samt har börjat övningskört privat. Hoppas du inte tog illa vid dig av mina ordval tidigare. Det var absolut inte min mening..