Start > Körkortsforum > Skrivning i slutet av månaden

Skrivning i slutet av månaden

nilla 2012-05-21 14:41 ! Citera #
Iiiiiiii och teorin vill inte fastna.
Tips på hur man pluggar & hittar ro i kroppen mottages :)
Har alltid haft svårgheter när de kommer till plugga,men trode att de hära skulle vara mera drivande till att tycka pluggandet var lite roligt iallafall...
Sitter här och kör frågorna,sitter med näsan i boken i hopp om att de ska gå upp ljus för mej.
Gäst 2012-05-22 17:56 ! Citera #
Förstår hur det känns! Hade själv inget ork eller motivation till att plugga teorin eftersom i princip all min tid gick åt att plugga skolämnena... Så det ledde till att jag kuggade på första provet då jag fick 49 poäng.

Då kändes det som om att körkortet var lååångt borta... Men då sa jag åt mig själv att nu ska jag ta tag i det! Läste boken 2 gånger och gjorde tester. Allt jag fick fel på antecknade jag samt att jag skrev ner det rätta svaret samt en motivering till varför det är så.

Och om det gick dåligt på vissa specifika delar som t.ex. trafikregler eller miljöfrågor så pluggade jag extra på det i boken. Läste det 2-3 gånger och gjorde sedan tester igen. Och såklart, antecknade det jag fick fel på.

Pluggade så här var 3e dag ungefär och klarade teoriprovet med 55 poäng.
Teoriprovet är inte som de vanliga skolämnena, där man kan plugga kvällen innan och klara sig fint. Så var det inte för mig iallafall. Så, det är verkligen värt det att läsa på en del innan provet kommer. Du anar inte hur skönt det känns efter att man har klarat provet samt uppkörningen och att man förhoppningsvis aldrig kommer behöva göra om dem!

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I dag 12:06
3
I dag 09:43
1
I går 22:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest