Start > Körkortsforum > Snälla, hjälp mig. Teori snart

Snälla, hjälp mig. Teori snart

killer 2012-05-20 01:18 ! Citera #
Fordonskännedom/manövrering, regler och bestämmelser som finns inom hela momentet manövrering och fordon
Fordonskännedom/manövrering, bilens olika skyddsystem och hur dessa fungerar
Fordonskännedom/manövrering, väglagets påverkan på bilens köregenskaper
Trafiksäkerhet, betydelsen av att använda bilens skyddsutrustning
Trafiksäkerhet, samspela med andra trafikanter
Trafiksäkerhet, anpassa sin körning utifrån de omständigheter som råder
Trafiksäkerhet, hur man ger första hjälpen vid en trafikolycka
Trafikregler, definitioner
Trafikregler, gemensamma bestämmelser för trafik med fordon
Trafikregler, hastighet
Trafikregler, korsande trafik och trafik i vägkorsning
Trafikregler, stannande och parkering



Jag läser körkortsboken som heter ’’Du och jag i trafiken’’. Och jag behöver läsa på och lära mig det som står ovan - för det var just dem frågorna jag kuggade på sist. Mitt kommande teoriprov är nu på Lördag, och min uppkörning går ut den 13;e Juni så jag måste bli klar innan dess. Fick 51p på mitt senaste teoriprov. Använde en ny teknik där jag svarade på alla frågor utan att hoppa över, men jag markerade ändå dem jag var osäker på och kollade igenom dem när jag var klar. Fick 10 min över minst, gick igenom allt och det kändes fint. Men kugg med 51 är hårt.


Jag vet att jag måste träna/läsa på om allt, och det gör jag. Men jag kuggar på EXAKT samma saker varje teoriprov, så om jag lär mig det ovan så kanske jag klarar. Snälla.. Hjälp mig lyckas. Vilka sidor i boken ’’Du och jag i trafiken’’ ska jag koncentrera mig på för att lära mig mina brister? Sen så vet jag att det kan komma helt annorlunda frågor nästa prov, man vet aldrig vad man får och så.. Ähh jag vet inte vad jag ska säga.. Att de ska ta sån energi.. Jag blir helt förstörd om jag inte hinner bli godkänd innan 13e juni..
Gäst 2012-05-22 18:08 ! Citera #
Plugga på det som du svarade fel på. Har inte just den boken du läser, så kan inte lista de exakta sidorna.

Det är ju tydligt att du misslyckades på regler, säkerhet och fordonskännedom/manövrering.
Läs de sidorna i boken som handlar om just detta 2-3 gånger. Allt du får fel på ska du anteckna och skriva ner det rätta svaret samt en motivering så att du förstår varför det är så. Plugga sedan på anteckningarna. Läs dem 3-4 gånger och gör tester igen för att se om du har blivit bättre. Anteckna allt som blir fel igen.
killer 2012-05-22 20:51 ! Citera #
Gäst ; Grejen är att jag hittar inte det jag hade fel på. Jag är usel på söka..
Gäst 2012-05-23 13:50 ! Citera #
killer
Gäst ; Grejen är att jag hittar inte det jag hade fel på. Jag är usel på söka..


Börja då med att lära dig söka, sen kan du fokusera på teorin ;)
killer 2012-05-23 14:36 ! Citera #
Jag har varefall teoriprovet nu på Lördag. Kanske min sista chans, men kanske att jag får 1 extra chans till - om jag har tur d.v.s. Sjukt vad jag tänker på det.. Vilken börda..
Micke78 2012-05-23 17:23 ! Citera #
killer
Jag har varefall teoriprovet nu på Lördag. Kanske min sista chans, men kanske att jag får 1 extra chans till - om jag har tur d.v.s. Sjukt vad jag tänker på det.. Vilken börda..


Det kanske är just det som är felet, att du tänker på det FÖR mycket :)
Försök att sitta ner i lugn och ro och bläddra igen boken utan att känna någon press. Samt att du lässer noga och verkligen förstår vad som menas i boken. Sen när du är klar med boken så försök att hitta på nått annat under några timmar som gör att du inte tänker på det alls. Senare under kvällen kan du ta fram boken igen(eller studiehäftet om du har något) och försök att lösa dom uppgifter som du blir utsatt för. Det brukar funka för mig, allt fastnar mycket lättare om man läser i lugn och ro och verkligen känner sig avslappnad undertiden..
Lycka till min vän !
Muaz 2016-06-18 16:29 ! Citera #
Hej! Jag har teoriorov på tisdag svenska muntligt. Snälla kan ni ge några typer vad ska man göra under provet. Jag har har test själv men, det gick inte bra.
Gäst 2016-06-19 11:03 ! Citera #
Muaz 2016-06-18
Hej! Jag har teoriorov på tisdag svenska muntligt. Snälla kan ni ge några typer vad ska man göra under provet. Jag har har test själv men, det gick inte bra.
Be någon du känner förhöra dig från tex körkortsboken
Muaz 2016-06-19 11:12 ! Citera #
Okej, tack! men du menar att be någon att läsa och höra. Är det svårt att man gör provet som muntligt?
carro 2016-06-19 13:11 ! Citera #
Muntligt betyder att någon frågar dig och du ska svara med munnen, alltså kommer du inte behöva skriva något prov. Men det kommer förmodligen vara liknande frågor som på vanliga test/prov. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest