Fordonskännedom/manövrering, regler och bestämmelser som finns inom hela momentet manövrering och fordon
Fordonskännedom/manövrering, bilens olika skyddsystem och hur dessa fungerar
Fordonskännedom/manövrering, väglagets påverkan på bilens köregenskaper
Trafiksäkerhet, betydelsen av att använda bilens skyddsutrustning
Trafiksäkerhet, samspela med andra trafikanter
Trafiksäkerhet, anpassa sin körning utifrån de omständigheter som råder
Trafiksäkerhet, hur man ger första hjälpen vid en trafikolycka
Trafikregler, definitioner
Trafikregler, gemensamma bestämmelser för trafik med fordon
Trafikregler, hastighet
Trafikregler, korsande trafik och trafik i vägkorsning
Trafikregler, stannande och parkering
Jag läser körkortsboken som heter ’’Du och jag i trafiken’’. Och jag behöver läsa på och lära mig det som står ovan - för det var just dem frågorna jag kuggade på sist. Mitt kommande teoriprov är nu på Lördag, och min uppkörning går ut den 13;e Juni så jag måste bli klar innan dess. Fick 51p på mitt senaste teoriprov. Använde en ny teknik där jag svarade på alla frågor utan att hoppa över, men jag markerade ändå dem jag var osäker på och kollade igenom dem när jag var klar. Fick 10 min över minst, gick igenom allt och det kändes fint. Men kugg med 51 är hårt.
Jag vet att jag måste träna/läsa på om allt, och det gör jag. Men jag kuggar på EXAKT samma saker varje teoriprov, så om jag lär mig det ovan så kanske jag klarar. Snälla.. Hjälp mig lyckas. Vilka sidor i boken ’’Du och jag i trafiken’’ ska jag koncentrera mig på för att lära mig mina brister? Sen så vet jag att det kan komma helt annorlunda frågor nästa prov, man vet aldrig vad man får och så.. Ähh jag vet inte vad jag ska säga.. Att de ska ta sån energi.. Jag blir helt förstörd om jag inte hinner bli godkänd innan 13e juni..