Nu har jag gjort ett tidstest härinne, och hade följande rätt i varje kategori:
Fordonskännedom, manövrering 85 %
Miljö 87 %
Trafiksäkerhet 89 %
Trafikregler 84 %
Personliga förutsättningar 87 %
Vägmärken 86 %
Det känns som jag har bra koll på det mesta, och funderar starkt på att ringa och boka in en tid för det riktiga provet, tror ni att jag skulle greja det med dessa resultat eller måste man läsa på lite till?
Jag är tacksam för alla svar och tips som inkommer..
MvH/ Micke
Du ligger ju över 80% (trafikverkets gräns för att klara provet) i alla kategorier, så det är ju bra. Men det är alltid svårt att avgöra om någon annan har den kunskap som krävs eller inte. Särskilt om man bara ska basera det på resultatet av ett onlinetest. Det är helt omöjligt att svara på om du klarar provet eller om du behöver läsa mer. Men om du kan tillräckligt för att klara det online så har du väl i alla fall en chans att klara det riktiga provet.
Det jag kan rekommendera att du gör innan du bestämmer dig för om du är redo för provet eller inte är att du känner efter om du verkligen förstår alla regler och så. Att bara ha memorerat teorin inför provet kommer du inte ha någon nytta av sen när du väl är ute och kör. Och att läsa mer skadar aldrig, så om du känner dig osäker så vänta med att göra provet.
Tack för svaret!
Att läsa bara för att klara teorin gör jag verkligen inte, jag läser och gör tester för att jag ska få kunskap för resten av livet, samt slippa vara en trafikfara för mina medtrafikanter. Annars vore det bra onödigt att försöka ta körkort om man bara vill läsa för ett prov