Start > Körkortsforum > Vad bör jag plugga på ?

Vad bör jag plugga på ?

kllr 2012-05-17 15:10 ! Citera #
Jag gör en ny tråd här där jag skriver om alla mina fel på mitt senaste teoriprov. Så ni kan ge mig exakta sidor i körkortsboken - ’’Du och jag i trafiken’’ som jag ska plugga på. Onödigt att läsa hela boken trots allt..


Såhär såg det ut ;


1 - Fordonskännedom, manövrering 4/7
2 - Miljö 5/5
3 - Trafiksäkerhet 11/16
4 - Trafikregler 26/32
5 - Personliga förutsättningar 5/5


Inom följande ämnen hade jag felbesvarade frågor:

Fordonskännedom/manövrering, regler och bestämmelser som finns inom hela momentet manövrering och fordon
Fordonskännedom/manövrering, bilens olika skyddsystem och hur dessa fungerar
Fordonskännedom/manövrering, väglagets påverkan på bilens köregenskaper
Trafiksäkerhet, betydelsen av att använda bilens skyddsutrustning
Trafiksäkerhet, samspela med andra trafikanter
Trafiksäkerhet, anpassa sin körning utifrån de omständigheter som råder
Trafiksäkerhet, hur man ger första hjälpen vid en trafikolycka
Trafikregler, definitioner
Trafikregler, gemensamma bestämmelser för trafik med fordon
Trafikregler, hastighet
Trafikregler, korsande trafik och trafik i vägkorsning
Trafikregler, stannande och parkering




Så såg det ut. Så om någon/några kunde skriva här exakta sidor jag bör plugga på på det som jag markerat med svart tjock färg - vore det perfekt. För jag är inte den bästa när det kommer till att söka.
Micke78 2012-05-17 15:17 ! Citera #
Hade gärna hjälpt dig, men jag har tyvärr inte den boken :(
Men är det inte uppdelat i kapitell i den boken? det är det i min körkortsbok, men annars hade jag pluggat extra mycket inom allt som har med trafiksäkerhet och göra om jag hade vart i samma sitts. Hoppas någon annan kan hjälpa dig eller att du finner allt själv..
killer 2012-05-17 17:43 ! Citera #
Jag är ständigt orolig över om jag ska klara teorin eller inte. Risken som finns att jag kuggar ännu en gång gör mig galen. Kan ju hända att jag får helt annorlunda / svårare frågor och får mindre poäng. Ska dock hålla hårt i repen nu och plugga hårt.
killer 2012-05-18 09:18 ! Citera #
Vore jättesnällt om någon kunde hjälpa mig
med frågan jag ställt
Gäst 2012-05-18 10:15 ! Citera #
Har inte boken ett index där man kan slå upp enskilda begrepp, eller en innehållsförteckning?

Det låter som du behöver gå igenom trafiksäkerhet och trafikregler från scratch – det måste väl boken ha som enskilda kapitel? Har du gått igenom teoriavsnittet här på körkortonline?
killer 2012-05-18 10:20 ! Citera #
prs
Har inte boken ett index där man kan slå upp enskilda begrepp, eller en innehållsförteckning?

Det låter som du behöver gå igenom trafiksäkerhet och trafikregler från scratch – det måste väl boken ha som enskilda kapitel? Har du gått igenom teoriavsnittet här på körkortonline?
prs ; Jo, det har den - men ingenting är exakt. Eller så är jag usel på att söka. Yep, Teori & trafikregler har jag gått igenom här. Grejen är den att det vore jäävligt snällt om någon kunde skriva här exakt vilka sidor jag bör plugga på - men det kommer nog ingen göra så det är lika bra att leta själv.


Ombokade förövrigt mitt teoriprov till den 28;e, förra va 1;a Juni. Ska plugga hårt nu 1 vecka och se vart det leder. Måste ju bli klar tills 11;e Juni då min uppkörning går ut också.
killer 2012-05-18 10:27 ! Citera #
Sorry, nya tiden är 26;e 14;00 Lördag.
killer 2012-05-19 01:42 ! Citera #
Ingen som vet och vill hjälpa?


Om någon/några kunde skriva här exakta sidor jag bör plugga på på det som jag markerat med svart tjock färg - vore det perfekt. För jag är inte den bästa när det kommer till att söka.
Micke78 2012-05-19 02:01 ! Citera #
Jag trot tyvärr inte att det hjälper om någon skriver exakt vad du ska läsa, det vore nog bäst om du finner det själv. På så sätt så kommer du läsa sånt du kanske har ”glömt bort” men då påminner du dig om vissa saker igen. Jag skulle nog läsa om det mesta om jag vore du, bättre att läsa för mycket än för lite. Just nu läser jag i körkortsboken för tredje gången :D Men jag kommer på mig själv med att vissa saker glömer man faktiskt bort väldigt lätt. Sen kan du göra proven härinne om dom kategorier du behöver träna på. Hade besök idag av en tjej kompis som nyss har tagit körkort, och både hon och hennes trafikskola rekomenderade denna sida, så du har ju verktygen till att klara dig. Gäller bara att ta åt sig om det man läser :)
killer 2012-05-20 00:49 ! Citera #
Jo absolut Micke, jag läser hela boken hela tiden - hoppar aldrig över något. Men det vore ändå bra om jag fick info om vilka sidor jag ska läsa om så att jag slipper läsa hela boken hela tiden. Liksom koncentrera mig på vissa nödvändiga delar bara/mest. Jag har ju provet om 6 dagar nu och har varken råd, lust, ork eller tid att kugga längre..


Får se kanske någon hjälper till..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo