Start > Körkortsforum > Kuggad 2ggr

Kuggad 2ggr

sYra 2009-09-10 18:58 ! Citera #
katten
Ni som har kuggat och fått köra upp igen har ni hunnit det under tiden två månader, eller har ni varit tvungna att göra om teorin?

Min polare hann kugga 2 gånger på uppkörningen och tog det på 3:e försöket inom 2 månader.
josse 2009-11-11 18:39 ! Citera #
sYra

Min polare hann kugga 2 gånger på uppkörningen och tog det på 3:e försöket inom 2 månader.

Jag klarade teorin, körde upp tre gånger, kuggade alla tre gångerna! Teorin hann gå ut. Nu har jag klarat teorin en gång till och ska snart köra upp i gen:) Hoppas det går bra den här gången, annars ger jag upp, gör inte om teorin en gång till!! De här nya reglerna e totalt värdelösa!
Gäst 2009-11-17 17:12 ! Citera #
Ledsen
Jag har missat två uppkörningar nu.. Å jag är helt knäckt.
Jag Kan köra, det är det som är det värsta. Jag har kört Mycket privat o så har jag tagit 11lektioner med körskolan. Han sa att jag inte behövde fler.

Första försöket.. då gnällde han på rondellen, jag var alldeles Försiktig när jag skulle in i dem. Han ville att jag skulle kasta mig in med en gång..
Sen backningen funkade inte.

Andra: Klarade rondellerna galant. Men backningen spökar.

Mitt problem är att jag blir å nervös att jag nästan får panik.
Det som är roligt är att min absoluta starka sida är backningen. Alla backningar jag gjort hemma/körskolan har varit klockrena.
Men när jag ska köra upp blir jag så nervös att jag inte klarar det.

Dåligt självförtroende, det är mitt problem. Jag tror inte på mig själv, när jag blir ”granskad” av vv.

Kör jag annars har jag inga problem.. Men det är just det att nån ska leta fel.
Nåt i hjärnan säger att det inte går.

Jag hoppas ni innerligt på tredje, som är om en månad.
Svårt att släppa grejen(att jag kuggat två gånger) bara å tro att jag kommer att klara det.
Har faktiskt aldrig mått så här dåligt..

:(

Det är jätte tråkigt tycker jag att du kuggat 2 gånger men du måste se det från den ljusa sidan och lämna det dåliga bakom dig. Om det har gått bra förut så går det bra nu tänk så peppa dig själv. Personen som sitter brevid dig är bara en vanlig människa . hur tror du han fick körkortet? jo precis som du kommer att få det. jag tror på dig du har inte dåligt självförtroende du har bara en dålig inställning. Tänk att du kommer att klara det så gör du de det är jag övertygad om. Lycka till nu!!

//flinkan :)
Dont panic 2009-12-06 17:48 ! Citera #
Fy fan... uppkörningen närmar sig, hoppas fan jag klarar det!

Ni som har fått surgubbar på uppkörningen, försöker ni prata med dom och dom bara mumlar något till svar eller hur är det?
Gäst 2009-12-14 11:05 ! Citera #
Jag kuggade mig på teorin med 51 poäng ;/ men uppkörningen klarade jag :) på onsdag har jag mitt omprov! är det lättare andra gången? :S en del säger det. Har du kuggat dig då får du lättare frågor på nästa prov, kan det stämma?
3 gången gillt 2009-12-14 22:21 ! Citera #
Tillhör också den skara som blivit kuggad nu...2 ggr.. 3:e försöket blir så snart som möjligt...håller med många föregående talare att det är väldigt frustrerande...det där simpla faktumet att man vet att man kan... körde helt underbart på uppvärmningen. Men sen sket de sig...får väl försöka tänka de som en helt vanlig körlektion eller nåt
JulAhl 2009-12-18 17:12 ! Citera #
Min uppfattning är att det nästan är vanligare att bli kuggad en gång på uppkörningnen än att klara det på första försöket. En av mina kompisar fick köra upp sex gånger innan det gick vägen, men till slut fick hon ändå sitt körkort. Tänk på det alla ni som har blivit modfällda efter flera kuggningar! :D
KrilleP 2009-12-23 12:54 ! Citera #
Jag kuggade 5 gånger :D

På de 6:e klarade ja! Gjorde lite småfel o en del stressrelaterade! Man får gö grova misstag men så hade ja en surgubbe på 2 uppkörningar, samma människa som nästan ville att ja skulle misslyckas?

Men de löser sig till slut :D man klarar de till slut nångång, de jobbigaste är pengarna, de kostar, o sen tidspressen med 2 månader som införts!
Mirra 2015-09-12 14:20 ! Citera #
Jag har tagit jättemånga lektioner och. när jag skulle köra upp första gången ösregnade det. Jag kuggade rejält på krypkörningen.
andra gången klarade jag manöverbanan men i trafiken hade jag fel kurvteknik och använde för lite handbroms och i rondellerna körde jag in för sakta , innan jag körde över en obevakad järnväg tittade jag mig noga innan men det var för noga
Jag övade med min far som kört mc hela livet i rondeller en hel dag. Jag övade jättemycket på kurvtekniken
En dam gick över ett övergångsställe och naturligtvis stannade jag , men kuggade på det jag skulle sett damen tidigare fast jag inte såg henne i skymd sikt,
När jag körde gång nummer tre använde jag handbromsen lite för lite trots att jag använde både fot och handbroms varje gång som jag bromsade. Kurvtekniken satt bra efter mycket övning men även denna gång var kurvtekniken lite dålig.
Gång nummer fyra fungerade hörselkomandot dåligt när jag körde på hundra väg. Då valde jag att svänga in på en parkering
Då sade min besiktningsman att jag skulle ska på huvudet om jag inte hörde, då ifrågasatte jag om jag verkligen skulle ska på huvudet i hundra kilometer. Sedan bar det iväg på grusväg med stora hålor och jag körde i 30 km och väjde för de värsta hålorna, och kuggade på det för jag skulle kört 45 över hålorna i stället.Jag har en custom och har kört mycket på dåliga grusvägar och aldrig att jag kör på det viset. Denna sommar 4 uppkörningar / 15000 . Så nu ger jag upp

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo