Start > Körkortsforum > Kuggad 2ggr

Kuggad 2ggr

Ledsen 2009-05-28 14:20 ! Citera #
Jag har missat två uppkörningar nu.. Å jag är helt knäckt.
Jag Kan köra, det är det som är det värsta. Jag har kört Mycket privat o så har jag tagit 11lektioner med körskolan. Han sa att jag inte behövde fler.

Första försöket.. då gnällde han på rondellen, jag var alldeles Försiktig när jag skulle in i dem. Han ville att jag skulle kasta mig in med en gång..
Sen backningen funkade inte.

Andra: Klarade rondellerna galant. Men backningen spökar.

Mitt problem är att jag blir å nervös att jag nästan får panik.
Det som är roligt är att min absoluta starka sida är backningen. Alla backningar jag gjort hemma/körskolan har varit klockrena.
Men när jag ska köra upp blir jag så nervös att jag inte klarar det.

Dåligt självförtroende, det är mitt problem. Jag tror inte på mig själv, när jag blir ”granskad” av vv.

Kör jag annars har jag inga problem.. Men det är just det att nån ska leta fel.
Nåt i hjärnan säger att det inte går.

Jag hoppas ni innerligt på tredje, som är om en månad.
Svårt att släppa grejen(att jag kuggat två gånger) bara å tro att jag kommer att klara det.
Har faktiskt aldrig mått så här dåligt..

:(
kugghjul 2009-05-29 16:28 ! Citera #
Hej,

Jag kuggade på min mc-uppkörning för ett par veckor sedan (manöverprovet) trots att jag körde som en gud under uppvärmningen en timme innan. Det hjälper inte att man kört bil sedan 1993 och mc utomlands i 2 år. Man blir besviken ändå - man vet ju att man kan det. Vad gör man åt nervositet? Jag vet inte. Det vore bättre om man fick ett par turer med förarprövarna och inte som det är nu - att man får ett försök - vinna eller försvinna... det är ju därför man är nervös...

Jag tror att det bäst vore om trafikskolorna fick godkänna eleverna, och att VV bara kontrollerade trafiklärarna. Uppkörning privat borde vara för Vägverket.

Det här blev väl ingen tröst, men du är inte ensam. Det är inte bara pengarna, utan även tiden mellan uppkörningar som gör en ledsen. Man får väl gå dit nästa gång och se det som en körlektion...om man kan.
Fd Ledsen 2009-06-01 17:33 ! Citera #
Jag klarade det idag!
Till kugghjul, ge inte upp..

Jag fick en supertrevlig kille idag, innan hade jag två surgubbar som inte sa ett enda ord under uppkörningen. Vilket gjorde mig suuuupernervös.
Jag var lika nervös idag..
Men denna gång blev jag bemött på helt rätt sätt!
”-Med mig behöver du inte vara nervös. Alla gör fel. Ingen kör felfritt, inte ens jag”
Sån skön inställningen på den kontrollanten jag hade idag.
Han pratade på om Allt mellan himmel och jord. Nervositeten fanns där, men det var inte som innan.

Sen när jag gjorde bra grejer, som rätt omkörningar o sånt, då sa han ”Det där skötte du helt rätt, kanon!”
När dom säger så, så ökar det på ens självförtroende, att jag Kan faktiskt fixa det idag.

När jag hade parkerat o han tog fram handen o grattade.

Hjälp vilken härlig känsla.
Nu hoppas jag runt på moln. Så skönt att lämna det där bakom mig.

Jag tror på dig!! Berätta från början, ”detta känner jag....” Det hjälpte mig iaf.

Jag vet, man ska ha tur oxå. Jag fick en otroligt trevlig kille, men jag har ju haft två dåliga oxå :)

Du kommer fixa det, ge inte upp!!!
Heulwen 2009-06-04 00:18 ! Citera #
Grattis!

Att kugga några gånger verkar inte vara helt ovanligt och jag hoppas att inte jag kommer ta det så hårt nu i juni om jag kuggas. Kan tänka mig att man blir väldigt osäker om det är en otrevlig och stram person i bilen med en, bara att man kör med en sympatisk människa kan hjälpa mycket!
Sylver 2009-06-06 11:37 ! Citera #
Personkemin är nog viktigare än man tror. Brett leende på läpparna och bara sätta igång, samtidigt som man visar en hel del ödmjukhet inför uppgiften. Tror att ens attityd också spelar in på bedömningen, iaf på ett omedvetet plan hos kontrollanten.
TeoriN 2009-06-10 16:06 ! Citera #
Grattis!

Det jag kan dra slutsatsen av detta är att det tydligen spelar stor roll vem du får på uppkörningen:( jag som närmar mig...
Marshmallow 2009-07-04 13:13 ! Citera #
Åh jag hoppas att jag får en sån trevlig typ på min nästa uppkörning :O Jag har också kuggat 2 ggr.
Pelmazo 2009-07-07 10:14 ! Citera #
Nu hör jag också till skaran av folk som blivit kuggade.
Känns så onödigt egentligen, då nästan hela uppkörningen gick galant. Men det var när jag skulle genom en rondell som det sket sig. Jag kontrollerade om det var fritt att köra, vilket jag tyckte att det var. Så jag bestämde mig för att rulla in i rondellen. Plötsligt känner jag hur bilen bromsas, d.v.s ett ingripande från kontrollanten, det som inte får hända på en uppkörning. På något sätt hade jag missat en bil i rondellen, förmodligen på grund av att den körde alldeles för fort. Då var det kört!

Så nu sitter man här utan körkort och undrar om man ens kommer hinna få kortet på sommaren. Jag som hade längtat!
Lahmadi 2009-07-28 15:33 ! Citera #
Det är lugnt att kugga, visst man blir en aning förbannad men nu ska jag se till att ta den på 3:e försöket. :(
katten 2009-08-31 21:02 ! Citera #
Ni som har kuggat och fått köra upp igen har ni hunnit det under tiden två månader, eller har ni varit tvungna att göra om teorin?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov