Start > Körkortsforum > Teoriprov imorrn, vad bör jag …

Teoriprov imorrn, vad bör jag tänka på som EJ tas upp här?

Coopah 2012-05-13 19:05 ! Citera #
Japp, har teoriprov imorgon måndag och har tänkt göra klart alla 1000 frågor här på Körkortonline, vissa säger att sidan räcker gott och väl för att klara provet medans andra säger att det inte gör det. Jag har varierat den här sidan med körkortsboken och det känns som jag har rätt hyfsad koll på det hela. Jag har läst alla förklaringarna även fast jag har rätt på en fråga flera gånger om.

Är det något generellt som inte tas upp här på Körkortonline eller i boken som ni vet kan dyka upp eller något annat jag bör tänka på? Jag kan inte lägga ut mer pengar på något annat test.

Mvh
William
Micke78 2012-05-13 19:55 ! Citera #
Om du har läst körkortsboken minst två gånger, och samtidgt gjort proven härinne så kan jag bara rekommendera dig till att försöka få en god natt sömn. Sen innan det är dags imorrn för att skriva så kan du ta en liten kort promenad och dricka nått kallt samt försöka slappna av så mycket som möjligt. Då kan du gå in i provsalen med en avslappnad attityd..Lycka till !
Skriv gärna imorgon hur det går..
Coopah 2012-05-13 20:15 ! Citera #
Micke78
Om du har läst körkortsboken minst två gånger, och samtidgt gjort proven härinne så kan jag bara rekommendera dig till att försöka få en god natt sömn. Sen innan det är dags imorrn för att skriva så kan du ta en liten kort promenad och dricka nått kallt samt försöka slappna av så mycket som möjligt. Då kan du gå in i provsalen med en avslappnad attityd..Lycka till !
Skriv gärna imorgon hur det går..

Absolut. Är inne på min tredje vända med körkortsboken även fast första gången jag läste den var för snart två år sedan..
Sköna tips, ska se till att dricka något kallt :)

Det kommer jag att göra. Om du själv inte har gjort testen än önskar jag även dig lycka till :)
mandy 2012-05-13 20:30 ! Citera #
Jag gjorde mitt teoriprov i måndags, men kuggade.. Fick 47p, vilket är 5p från godkänt. Surt! Har omprov imorgon och hoppas verkligen på att klara det denna gång!
En grej du ska tänka på är att lita på dina instinkter. Jag fick nämligen fel på flera frågor för att jag ändrade mitt svar, blev osäker även fast jag visste svaret.. ”Kuggfrågor”, typ. Lycka till!
Gäst 2012-05-13 20:33 ! Citera #
Coopah
Micke78
Om du har läst körkortsboken minst två gånger, och samtidgt gjort proven härinne så kan jag bara rekommendera dig till att försöka få en god natt sömn. Sen innan det är dags imorrn för att skriva så kan du ta en liten kort promenad och dricka nått kallt samt försöka slappna av så mycket som möjligt. Då kan du gå in i provsalen med en avslappnad attityd..Lycka till !
Skriv gärna imorgon hur det går..

Absolut. Är inne på min tredje vända med körkortsboken även fast första gången jag läste den var för snart två år sedan..
Sköna tips, ska se till att dricka något kallt :)

Det kommer jag att göra. Om du själv inte har gjort testen än önskar jag även dig lycka till :)


Nej jag har inte gjort det riktiga provet ännu, jag vill läsa på så mycket som möjligt så att jag är säker på att jag grejar det :) Själv har jag läst boken två gånger än så länge, och jag har gjort tidsproven härinne en jäkla massa gånger, dom sista 6 gångerna ligger jag på mellan 60-63 rätta svar av 65 möjliga. Hinner nog bli ett eller två prov till härinne, samt en omgång till i boken innan jag ska börja tänka på att göra vägverkets riktiga prov.
killer 2012-05-14 00:34 ! Citera #
Kuggade i Lördags med 51..
Proxy 2012-05-14 02:00 ! Citera #
Var avslappnad och gå in i provsalen med en chill attityd. Tänk bara att det här är en piece of cake. Tycker att det är många som är onödigt oroade som om det vore hela världen.

Jag själv promenerade till trafikverket(tog 30 min :D) när jag skulle göra prov, tyckte det var skönt och avslappnande.
Coopah 2012-05-14 18:55 ! Citera #
57/65! Wohoo!

Det gick bra, trots att man satt i ett rum med hypernervösa ungdomar som nästan skrek av lycka efter att de hade klarat provet, lite smått irriterande faktiskt. Själv skrek man ett glädjetjut när man väl var ensam ;)

Frågorna var väldigt lika de här på Körkortonline, jag tycker inte att jag hade 110% koll på boken men läs igenom, läs lite teori här på Körkortonline och googla/leta i teorin om du funderar på något du inte kommer på.

Jag kände mig inte säker under provet, jag var lite tveksam på vissa frågor som jag inte hade läst om i teorin tidigare, bland annat vad man ska göra om man kör på en hund, kontakta ägaren ELLER ringa polisen eller bara ringa polisen bla.

Sen hade jag fel på att Etanol inte är ett fossilbränsle också.

Menmen, man kan ju inte ha alla rätt, jag blev väldigt nöjd. Mitt slutord:
Det räcker alltså att träna via Körkortonline och boken. Jag tipsar även att om du hinner gå igenom alla frågorna igen och verkligen tänka efter på det du är osäkra på. Oftast är första intrycket rätt.

Tack körkortonline!

Och lycka till Micke och mandy ! :) Det ska ni nog klara av :D
Gäst 2012-05-14 19:31 ! Citera #
Grattis till dig som klarade det! Det här får en verkligen att längta tills man själv klarar det! Men det gör mig ändå lite nervig..:S
Micke78 2012-05-14 21:02 ! Citera #
Coopah
57/65! Wohoo!

Det gick bra, trots att man satt i ett rum med hypernervösa ungdomar som nästan skrek av lycka efter att de hade klarat provet, lite smått irriterande faktiskt. Själv skrek man ett glädjetjut när man väl var ensam ;)

Frågorna var väldigt lika de här på Körkortonline, jag tycker inte att jag hade 110% koll på boken men läs igenom, läs lite teori här på Körkortonline och googla/leta i teorin om du funderar på något du inte kommer på.

Jag kände mig inte säker under provet, jag var lite tveksam på vissa frågor som jag inte hade läst om i teorin tidigare, bland annat vad man ska göra om man kör på en hund, kontakta ägaren ELLER ringa polisen eller bara ringa polisen bla.

Sen hade jag fel på att Etanol inte är ett fossilbränsle också.

Menmen, man kan ju inte ha alla rätt, jag blev väldigt nöjd. Mitt slutord:
Det räcker alltså att träna via Körkortonline och boken. Jag tipsar även att om du hinner gå igenom alla frågorna igen och verkligen tänka efter på det du är osäkra på. Oftast är första intrycket rätt.

Tack körkortonline!

Och lycka till Micke och mandy ! :) Det ska ni nog klara av :D


Vad roligt och höra att du klarde provet, ett stort grattis ! !
Då kan man börja känna sig lite lugnare av att veta att boken och körkortonline verkligen funkar :)
Än en gång önskar jag dig ett stort grattis.. Har du uppkörningen kvar nu eller har du grejat alltihopa?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
30
I dag 00:00
17
I går 23:42
1
I går 22:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor