Start > Körkortsforum > Hur ofta kör ni med handledare…

Hur ofta kör ni med handledare?

Gäst 2012-05-13 15:56 ! Citera #
Jag brukar köra ungefär två gånger i veckan med min handledare (mamma) eftersom hon oftast varken har tid eller ork att köra med min mer än så pga jobbet. Dock kör jag även på körskola med körlärare ungefär lika ofta så det blir som att jag lär mig nya saker på körskolan och sen övar på det jag lärt mig med min handledare. Men jag börjar känna att det kanske inte är tillräckligt. Hur ofta tycker ni att man ska köra hemma? :)
hesten 2012-05-13 16:20 ! Citera #
Jag är glad om jag får köra minst en gång i veckan med min handledare, skulle dock behöva köra mer men det är tiden allt hänger på, och morsans humör ;)
Gäst 2012-06-07 19:49 ! Citera #
Jag kör med en granne som är pensionerad och när vi har haft tillgången så har vi kört väldigt mycket, t.ex. hela helgen under flera veckor.

Om ni går på trafikskola så rekommenderar jag starkt att köra med handledare ganska snart efter varje lektion, då får man en bra inlärning! För mig har det varit skillnad på att köra med handledare innan och efter lektionen, kan verkligen direkt tillämpa det jag har lärt mig efter lektionen.

Det andra är att köra under en längre tid, t.ex. en halvdag - om man orkar mentalt är det en bra träning att köra både under längre tid och längre sträckor, och få in en känsla för körningen på ett annat sätt om man kör en timma hit och dit.
Mirz 2012-06-26 14:22 ! Citera #
Jag tycker att man ska köra så mycket som möjligt. Läste någonstans att trafikskolan är det bäst att övningsköra med men att man får bäst mängdträning hemma med mammsen eller pappsen. Det är något vi tror på här hemma iaf. Så ska man ut och handla, eller på besök hos någon (övnings)kör jag alltid dit. Så det blir väldigt mycket körning för min del. Gissar på uppemot 2-3 timmar körning i veckan. Kör nämligen långa sträckor på motorväg. Jag märker väldigt stor skillnad; exempelvis är jag mycket lugnare i trafiken just nu, jag kan prata och lyssna på (låg) musik medans jag och pappa kör. Det kanske stör koncentrationen om man ska behöva prata kan man tycka. Men jag ser det som något positivt, jag har lärt mig slappna av bakom ratten och det tror jag behövs på uppkörningen!

MVH
GabrielZ 2012-06-27 03:10 ! Citera #
Jag brukar köra varje dag, jag har både mamma o pappa som handledare och jag kör alltid när vi ska någonstans med bilen, spelar ingen roll vart utan jag kör alltid vilket har lett till stor utveckling inom min körning. Tipset är ju att göra som mig eftersom att man känar en massa på det, både ekonomiskt och plus att det är lärorikt, varför ska man slösa onödig bensin på attt glida omkring när man kan göra någon nytta av körningen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov