Start > Körkortsforum > Orolig över halkbanan

Orolig över halkbanan

Gäst 2012-05-13 11:50 ! Citera #
Jag känner lite ångest över halkbanan...Vill helst inte att det ska gå så dåligt att jag måste göra om den eftersom det kan bli dyrt. Är det någon som har gjort halkbanan? Vad tyckte ni, var det svårt eller var det absolut ingenting att oroa sig för?
Myrtle 2012-05-13 12:18 ! Citera #
Lätt som en plätt ja :) Bara att följa instruktionerna och hänga med. Hon jag hade där berättade att hon bara varit med om två stycken som kuggat, den ena hade kört för fort på transportsträckan (man får bara köra max 30 där) och den andra hade...kört av banan och nästan in i skogen eller nåt. Så håll dig till reglerna så är det bara kul :)
Gäst 2012-05-13 12:21 ! Citera #
Myrtle
Lätt som en plätt ja :) Bara att följa instruktionerna och hänga med. Hon jag hade där berättade att hon bara varit med om två stycken som kuggat, den ena hade kört för fort på transportsträckan (man får bara köra max 30 där) och den andra hade...kört av banan och nästan in i skogen eller nåt. Så håll dig till reglerna så är det bara kul :)



Haha okej, det ska jag, tack så mycket! :D
Gäst 2012-06-01 11:07 ! Citera #
Myrtle
Lätt som en plätt ja :) Bara att följa instruktionerna och hänga med. Hon jag hade där berättade att hon bara varit med om två stycken som kuggat, den ena hade kört för fort på transportsträckan (man får bara köra max 30 där) och den andra hade...kört av banan och nästan in i skogen eller nåt. Så håll dig till reglerna så är det bara kul :)


Jag körde av vägen och klarade halkan ändå. Fast jag körde inte in i någon skog, utan fick stopp på bilen på gräsmattan precis intill vägen. Men tanken är väl att man ska lära sig att man inte klarar av höga hastigheter vid halt väglag, så hela syftet är ju att egentligen att du ska ”misslyckas”.
Halkan är i alla fall inget att oroa sig för. Så länge man gör som man blir tillsagd och inte kommer dit full eller så, så bör man inte bli kuggad.
Micke78 2012-06-01 12:10 ! Citera #
Gäst


Jag körde av vägen och klarade halkan ändå. Fast jag körde inte in i någon skog, utan fick stopp på bilen på gräsmattan precis intill vägen. Men tanken är väl att man ska lära sig att man inte klarar av höga hastigheter vid halt väglag, så hela syftet är ju att egentligen att du ska ”misslyckas”.
Halkan är i alla fall inget att oroa sig för. Så länge man gör som man blir tillsagd och inte kommer dit full eller så, så bör man inte bli kuggad.


Jag har aldrig hört från någon att dom kuggade på halkkörningen, det är ju bara en demostration på hur halt det verkligen är vid halka, Så om man bara lyssnar och gör som dom vill så är det absolut inga problem..Oavsett vart bilen hamnar :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 08:41
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest