Start > Körkortsforum > Stadskörning

Stadskörning

Myrtle 2012-05-12 21:25 ! Citera #
Nu är det så att jag bor i den stad i Sverige som fan måste vara den värsta svenska staden att köra i ever, Göteborg. Med spårvagnarna och så menar jag. Mår seriöst dåligt bara av tanken på att köra där. Har kört där en del, både med körskolan och med mina föräldrar, men jag känner mig verkligen som en trafikfara när jag är där. Känns inte som att jag har koll på allt. Det HAR ju aldrig hänt något och jag har antagligen bättre koll än vad jag tror, men mitt självförtroende är så himla dåligt. Måste alltid fråga ”då kör jag nu eller?” och ”man får köra på spåren här va?” Jag hittar dessutom så jäkla dåligt, vet aldrig vart jag ska om inte någon säger exakt vad jag ska titta efter på skyltarna. Någon som har något tips för hur man får stadskörningen att bli bättre/hur man kan få upp självförtroendet?
inspektörn 2012-05-13 02:18 ! Citera #
Svaret är enkelt!
Du har för närvarande för lite rutin och antagligen för dåligt påläst vad gäller teorin.
Helt naturligt, men stressa inte iväg! Kör på lugnare platser, plugga teori(inte frågor och svar utan teori) och bygg sakta upp självförtroendet!
Gäst 2012-09-03 23:40 ! Citera #
Ska försöka mig på samma rut, men i StorStockholm. Utegångsförbud 8-) för de flesta!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor