Start > Körkortsforum > Dolda kameran

Dolda kameran

myomysan 2012-05-10 13:50 ! Citera #
Vi körde ut till halkbanan i västerås i god tid på dagen D och kom som nr 1 eller 2 minns ej riktigt... lite senare svänger en bil upp med en ensam ung kille och även han sitter kvar i sin bil och väntar utanför grinden...
vi funderade på om han som kört dit själv (utan handledare) skulle vara med på halkkörningen...
när grindarna öppnades så klev även killen ut ur sin bil och gick in.... det kändes lite som dolda kameran
tilläggas kan att han var duktig på halkkörningen...
det trista är att han troligtvis var där för någon annan eller eventuellt så är han själv ute på våra vägar trots att han inte har körkort.
mvh
Gäst 2012-05-17 10:56 ! Citera #
Det verkar konstigt, halkbanan är väldigt rolig, kanske gjorde han det igen, bara för skojs skull :D
Gäst 2012-06-12 16:37 ! Citera #
Om man blir av med sitt körkort så är man tvungen att göra om halkbanan. Det sa dom i alla fall när jag gjorde halkbanan. Såg han möjligtvis sur ut? :lol:
LucasJ 2012-08-08 17:48 ! Citera #
Riskutbildningen måste göras om ifall man på något sätt fått lämna bort sitt körkort, detta kanske var fallet? Annars vet jag själv många som åker till halkbanan endast för att det är kul, då inte i syfte som utbildning.
Gäst 2012-08-20 09:17 ! Citera #
LucasJ
Riskutbildningen måste göras om ifall man på något sätt fått lämna bort sitt körkort, detta kanske var fallet? Annars vet jag själv många som åker till halkbanan endast för att det är kul, då inte i syfte som utbildning.


Det gäller bara om man blir av med kortet under prövotiden.

Exempel:

Nisse har prövotid kvar och blir av med sitt körkort = måste göra om riskutbildningarna

Nisse har inte prövotid kvar och blir av med kortet i 12 månader = behöver inte göra varken uppkörning eller riskutbildningar

Nisse har inte prövotid kvar men blir av med kortet i 1 år (12 månader och 1 dag) = får göra om allt
Zett 2012-08-22 01:45 ! Citera #
DjB


Det gäller bara om man blir av med kortet under prövotiden.

Exempel:

Nisse har prövotid kvar och blir av med sitt körkort = måste göra om riskutbildningarna

Nisse har inte prövotid kvar och blir av med kortet i 12 månader = behöver inte göra varken uppkörning eller riskutbildningar

Nisse har inte prövotid kvar men blir av med kortet i 1 år (12 månader och 1 dag) = får göra om allt

Nu är inte jag 100 % säker men är det inte så att om det är ett grovt trafikbrott så kan du bli av med körkortet och vara tvungen att ta om det? Även om man passerat prövoperioden?
Gäst 2012-08-22 10:13 ! Citera #
Ja det var ju det jag skrev. Blir du av med det 1 år.. Alltså 12 månader och en dag så måste man ta om allt. Även om prövotiden har gått ut. Men om du däremot bara blir av med det 12 månader så behöver du inte göra om det.
Zett 2012-08-22 20:34 ! Citera #
Ja okej då är jag med. Ber om ursäkt, tänkte in på det du skrev om 12 månader och en dag men självklart är det så det är!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo