Start > Körkortsforum > Klarade teoriprov i måndags

Klarade teoriprov i måndags

Nika 2012-05-05 22:02 ! Citera #
Hej,
klarade mitt teoriprov i måndags, första försöket!!! Jag vill ge tips till de som ska göra detta prov.
Jag har inte läst boken, jag gjorde istället korkortonline.se, teo trafikskolan och str.
Provet ser ut exakt likadant som teo trafikskolans program. Jag fick ungefär 5-7 frågor från str prov. Så jag verkligen rekommenderar korkortonline, str och teo.
Det var betydligt lättare än jag trodde.
Lycka till till er som kommer att göra provet!
Nika
Jacob93 2012-05-05 22:17 ! Citera #
Kan du dela med dig av några frågor som kom på provet? :P
killer 2012-05-05 22:34 ! Citera #
Nika ; Det är inte så lätt för alla som du säger. Jag ska snart in på mitt 7;e teoriprov.

Klarade uppkörningen på 6;e.
killer 2012-05-05 22:35 ! Citera #
Eller jag tror det är 8;e gången..
Presario 2012-05-06 14:28 ! Citera #
killer
nika ; Det är inte så lätt för alla som du säger. Jag ska snart in på mitt 7;e teoriprov.

Klarade uppkörningen på 6;e.


Kan man så är det sjukt lätt, gäller att få in informationen i huvudet och resonera.
Micke78 2012-05-07 17:38 ! Citera #
Nika
Hej,
klarade mitt teoriprov i måndags, första försöket!!! Jag vill ge tips till de som ska göra detta prov.
Jag har inte läst boken, jag gjorde istället korkortonline.se, teo trafikskolan och str.
Provet ser ut exakt likadant som teo trafikskolans program. Jag fick ungefär 5-7 frågor från str prov. Så jag verkligen rekommenderar korkortonline, str och teo.
Det var betydligt lättare än jag trodde.
Lycka till till er som kommer att göra provet!
Nika


Vad är teo trafikskolan? tycker jag läser det lite överallt på denna sida att många använder sig av det. Vart får man tag på det? Jag vill verkligen kunna så mycket som möjligt när det är dags att skriva sitt riktiga prov. Hur bra skulle du/ni rekommendera att bara läsa via denna sida samt lite i boken om man inte kan få tag på teo trafikskolan? Jag har haft 91% (59/65)rätt två gånger på raken när man gjort testet härinne, men vet inte hur man ska tolka det då man inte vet hur dessa frågor är med det som Trafikverket kommer vissa när man ska skriva.
Gäst 2012-05-07 21:08 ! Citera #
Micke78
Nika
Hej,
klarade mitt teoriprov i måndags, första försöket!!! Jag vill ge tips till de som ska göra detta prov.
Jag har inte läst boken, jag gjorde istället korkortonline.se, teo trafikskolan och str.
Provet ser ut exakt likadant som teo trafikskolans program. Jag fick ungefär 5-7 frågor från str prov. Så jag verkligen rekommenderar korkortonline, str och teo.
Det var betydligt lättare än jag trodde.
Lycka till till er som kommer att göra provet!
Nika


Vad är teo trafikskolan? tycker jag läser det lite överallt på denna sida att många använder sig av det. Vart får man tag på det? Jag vill verkligen kunna så mycket som möjligt när det är dags att skriva sitt riktiga prov. Hur bra skulle du/ni rekommendera att bara läsa via denna sida samt lite i boken om man inte kan få tag på teo trafikskolan? Jag har haft 91% (59/65)rätt två gånger på raken när man gjort testet härinne, men vet inte hur man ska tolka det då man inte vet hur dessa frågor är med det som Trafikverket kommer vissa när man ska skriva.


Jag rekommenderar inte teo. Du lär dig inget av det och flera frågor jag stötte på när jag testade det var av tveksam karaktär.

Ang studieteknik skulle jag rekommendera att du läser den teoribok du har ett par gånger för att nöta in det, och använda denna sida för att testa dina kunskaper och repetera teorin medelst teorisidorna.
Micke78 2012-05-07 21:58 ! Citera #
prs
Micke78
Nika
Hej,
klarade mitt teoriprov i måndags, första försöket!!! Jag vill ge tips till de som ska göra detta prov.
Jag har inte läst boken, jag gjorde istället korkortonline.se, teo trafikskolan och str.
Provet ser ut exakt likadant som teo trafikskolans program. Jag fick ungefär 5-7 frågor från str prov. Så jag verkligen rekommenderar korkortonline, str och teo.
Det var betydligt lättare än jag trodde.
Lycka till till er som kommer att göra provet!
Nika


Vad är teo trafikskolan? tycker jag läser det lite överallt på denna sida att många använder sig av det. Vart får man tag på det? Jag vill verkligen kunna så mycket som möjligt när det är dags att skriva sitt riktiga prov. Hur bra skulle du/ni rekommendera att bara läsa via denna sida samt lite i boken om man inte kan få tag på teo trafikskolan? Jag har haft 91% (59/65)rätt två gånger på raken när man gjort testet härinne, men vet inte hur man ska tolka det då man inte vet hur dessa frågor är med det som Trafikverket kommer vissa när man ska skriva.


Jag rekommenderar inte teo. Du lär dig inget av det och flera frågor jag stötte på när jag testade det var av tveksam karaktär.

Ang studieteknik skulle jag rekommendera att du läser den teoribok du har ett par gånger för att nöta in det, och använda denna sida för att testa dina kunskaper och repetera teorin medelst teorisidorna.


Okej, tack för svaret!!
Hur bra är denna sida om man bara använder sig av den och boken? (Jag har körkortsboken upplaga 19)
Själv tycker jag att jag har lärt mig massa saker genom att läsa boken och sedan göra test härinne för att se hur bra man är, samt se vad man har kommit ihåg. Finns ju massa sidor på nätet där det finns teoriprovs tester, men tycker dock att denna sida är klart den bästa.
Nika 2012-05-09 14:05 ! Citera #
Jag kan verkligen rekommendera denna sidan. Fast det räcker inte om du bara svarar rätt på alla frågor, du måste förstå varför det är rätt. Jag har gjort alla 1000 frågor typ 3 gånger, och sedan testade mina kunskaper på alla andra hemsidor för att se om jag kan andra frågor.
Teo trafikskola är ett program som du kan ladda ner till sin dator. Jag har inte övat så mycket på den, men det riktiga provet ser ut exakt likadant som Teo, men inte samma frågor. Öva mycket på STR, de är jätte bra.
Micke78 2012-05-09 15:29 ! Citera #
Till Nika:
Tack för svaret, men självklart tittar jag inte bara på frågorna, utan försöker verkligen att förstå dom och vad som menas. Jag tittar även väldigt noga på alla bilder som visas för att sedan kunna titta på svars alternativen. Och i många fall är det noga med att verkligen läsa frågan nogrant och sedan tänka förnuftigt. Jag har gjort alla 1000 frågor en gång, och är nu inne på andra vändan. Jag är uppe på 700 frågor än så länge. Känner att man har ganska bra koll på det mesta. Det enda jag har svårt för att komma ihåg hur man ska räkna ut bromssträcker, tycker det är lite krångligt att komma ihåg vad man ska gångra med osv.. Körkortsboken har jag läst ut två gånger, blir nog minst en gång till och en jäkla massa test härinne innan jag känner mig redo att skriva det riktiga provet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor