inspektörn
det är precis som gäst skriver. Det går inte att överklaga ett körprov!Att en inspektör skulle fått en varning för att han gjort en bedömning är absurt att tänka. Skulle det vara på det sättet som beskrivs med överklagan och varning, skulle ingen inspektör våga fatta ett enda beslut, så det hela faller på sin egna orimlighet.
Tråden börjar dessutom med ett intressant påstående, nämligen att en viss inspektör skulle vara känd för att vara hård.
Vad har man för belägg för det? Ryktesspridning? Har någon sett statistik på den aktuella inspektören? Hur många prov har man sett han genomföra osv. osv.
Att sedan jämföra två körprov med varandra är rätt ointressant eftersom två körprov aldrig kan vara lika.
Vad man lätt glömmer är att körprovet skall vara ett stickprov och då blir det annorlunda varje gång.
Jag har ju inte själv varit med på provet som nanny gjorde, men får man kritik för att man tittar överdrivet i döda vinkeln mm, så har man inte förstått det där med bilkörning och skall således inte ha körkort!
Livet är tufft och det är bara att inse att man har mycket att lära sig innan man är mogen för körkort!
Fast nu är det ju faktiskt såhär käre inspektörn att du kan ju faktiskt inte sitta och vara den enda som har den åsikten som är ”RÄTT” och alla andra har fel jämt? Du kan ju faktiskt inte annat än säga att vissa utav inspektörerna hos VV är hårdare än andra och slår ner på minsta grej. Första inspektörn jag hade var också bestämt men han gjorde nedslag på en sak och sa att han inte hade något annat att anmärka på. Jag fick godkänt på alla moment i uppkörningspappret förutom 1 sak. Då är det sen lite konstigt tycker jag att den andra inspektören varken tittade på lappen jag gav han från förra uppkörningen och att han dessutom slog ner på allt det som den förre inspektörn godkänt mig på. och jag VET att jag körde minst lika bra om inte bättre denna uppkörning då jag inte alls var lika nervös som sist. Det är inte för att jag inte kan se mina egna fel och brister, och det är absolut inte för att jag är för omogen. Helt tvärtom, jag anser att jag om nån är redo att få mitt körkort och jag vet att jag kan köra bil och därför är jag mest irriterad över att jag fick FEL inspektör denna gång och detta är ett FAKTUM. inte nåt rykte eller nåt man bara säger. Jag kan förstå att du som inspektör är trött på att höra skit om dina kollegor men ibland måste man ju tänka utanför lådan och faktiskt ta och inse att det arbetar svin även om inom det ”älskade” vägverket. Så ursäkta mig om jag blir förbannad men jag undrar vem det är som ska komma ner på jorden egentligen!