Start > Körkortsforum > Övningskörning - nervös och sk…

Övningskörning - nervös och skakig.

mirspa 2012-04-24 13:39 ! Citera #
Som otroligt körskraj, övningskörde jag för första gången igår.

Benen skakade och tårarna var inte långt borta. Jag är självklart glad att jag gjorde det och hoppas på att känna större mod efter att ha kört ett par gånger.

Till er som känner/känt som mig, hur lång tid (hur många gånger) tog det innan ni kunde känna er mer bekväma och lugna i er körning? Man (jag) känner sig ensammast och minst i hela världen bakom ratten :-)
Gäst 2012-04-25 14:04 ! Citera #
mirspa
Som otroligt körskraj, övningskörde jag för första gången igår.

Benen skakade och tårarna var inte långt borta. Jag är självklart glad att jag gjorde det och hoppas på att känna större mod efter att ha kört ett par gånger.

Till er som känner/känt som mig, hur lång tid (hur många gånger) tog det innan ni kunde känna er mer bekväma och lugna i er körning? Man (jag) känner sig ensammast och minst i hela världen bakom ratten :-)


Jag kände mig - som du säger - väldigt ensam och liten bakom ratten när jag övningskörde. Det blev ju såklart bättre och bättre ju mer man övade, men helt gick det inte över förrän en tid efter att jag hade fått körkortet. Jag tror dock inte att du kommer skaka och vara nära tårar särskilt länge. Det går nog över ganska fort skulle jag gissa.
Gäst 2012-05-02 21:07 ! Citera #
mirspa
Som otroligt körskraj, övningskörde jag för första gången igår.

Benen skakade och tårarna var inte långt borta. Jag är självklart glad att jag gjorde det och hoppas på att känna större mod efter att ha kört ett par gånger.

Till er som känner/känt som mig, hur lång tid (hur många gånger) tog det innan ni kunde känna er mer bekväma och lugna i er körning? Man (jag) känner sig ensammast och minst i hela världen bakom ratten :-)


Det bästa är att inte försätta sig i situationer man inte klarar av, redan från början. Jag började köra i ett nästan bilfritt industriområde, det var lite obekvämt innan jag hade lärt sig hur pedalerna fungerade :)
myomysan 2012-05-10 11:52 ! Citera #
Jag var lycklig och nervös när jag körde första gångerna. men jösses så kul det var... jag hoppas verkligen att den du kör med förstår hur viktigt det är för dig att du får bestämma vad du är mogen för så att du får upp lite säkerhet innan du ska ut på nästa moment... minns själv den gången jag blev ”uttvingad” på en liten smal 90-väg utan väggren... mkt obehagligt att då ha en bredvid sig som säger åt en att gasa.
lycka till
mvh eva

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 18:09
8
I dag 18:08
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest