Start > Körkortsforum > Faserna på körskolan

Faserna på körskolan

Antilop_ 2012-04-20 23:02 ! Citera #
Jag går en intensivkurs på körskola just nu och håller på med teorin för fullt. Har gjort alla faserna tre gånger och fått mellan 68-70 rätt nu varje gång. Är det bara jag som tycker att fas frågorna är väldigt simpla??? Samma frågor kommer hela tiden. Hade gärna sett att dom hade mer variation och lite klurigare frågor men nejdå. Jag förlitar mig inte helt på dom och övar även här på körkortonline, teoriboken, Bonniers och Teo.

Hur har det gått för er? Har ni helt förlitat er helt på faserna eller andra sidor,böcker,program?
killer 2012-04-20 23:28 ! Citera #
Med alla faserna, menar du A,B,C,F och Fordon? 64 rätt är ju godkänt, får du resultaten du skriver så borde du bli godkänd på det riktiga provet. Om det är STR;s egna instuderingsfrågor du menar så är frågorna 98% samma med den enda skillnaden att formuleringarna och svarsalternativen är svårare på det riktiga provet, och med svårare menar jag att man måste tänka till mer, för svaren är lika varandra och frågorna ställs svårare. Jag tycker att fas A och B är hyffsat lätta men fas C dödar mig haha. Jag kör enbart boken och instuderingsfrågorna.
Antilop_ 2012-04-20 23:35 ! Citera #
Ja, man skall ju göra ABC,F, repetition (3ggr) och sen slutprovet. Alla dom delmomenten har jag gått igenom nu tre gånger och börjar bli lagom trött på dom. Får kanske 1-2 fel på delmomenten som mest men det är ju på grund av slarvfel. ;) Man blir lite trött på dom efter ett tag. Tycker ändå att dom skulle vart mer klurigt formulerade!! Finns för många svarsalternativ som är helt självklara. Får la bara hålla tummarna och hoppas på det bästa inför det riktiga provet. Körkortonline är ju en väldigt bra sida med. :lol:
killer 2012-04-20 23:44 ! Citera #
Ja precis, jag glömde slutproven och repetitionerna också. Jag tycker inte det viktigaste alltid är att få godkänt på alla momenten - utan det viktigaste är att gå igenom felen, rätta dem och verkligen lära sig de korrekta svaret efteråt. Det är ju då man lär sig, när man tänker på VARFÖR det är rätt, d.v.s anledningen bakom.
Antilop_ 2012-04-20 23:50 ! Citera #
Ja, men det är det jag också är inne på. Man kan ju inte bara sitta och mala frågorna och sen tro att man skall klara provet om man inte FÖRSTÅR innebörden av frågan. Det är ju jättelätt att sålla bland vissa svarsalternativ men hade man inte haft dom så hade det varit betydligt svårare! Jag tycker ju personligen att det är bättre att bredda sig och plugga på andra ställen än enbart faserna men det tycker inte min körskola. :lol:
killer 2012-04-20 23:55 ! Citera #
Antilop ; Lyssna inte för mycket på din körskola - dem flesta trafikskolor snackar bara. Försök hitta din egen väg och kör på den. Jag klarade uppkörningen för ett par dagar sedan (kuggade teorin innan så har inte kortet ännu) Men har teoriprovet kommande fredag och pluggar som ett djur. Det ger ett enormt självförtroende och boost att klara ena provet - men jag har inte nått mitt mål ännu så jag kan inte slappna av. Läs det jag skrivit och trådarna jag skapat så märker du hur enormt jobbigt och tufft jag har haft det. Hoppas verkligen jag hinner inom 2 månader nu med teorin.
Antilop_ 2012-04-21 17:20 ! Citera #
Tack! Skall ta och kolla dina trådar med. ;) Men som sagt så kör jag mitt eget race och råpluggar också. Man kan väl inte lära sig för mycket! Men så nervöst! Får hålla tummarna. Lycka till själv med teori-pluggandet.
Tjenarensamme 2014-01-28 10:22 ! Citera #
Plugga på!!! :D
ynnaf 2014-12-01 18:17 ! Citera #
Vad är det för fel på min sida eftersom jag inte kan göra faserna? Det står att jag endast får gära 0 test per dag.
LinaLi 2014-12-03 17:29 ! Citera #
Ring din körskola och fråga!

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest