Start > Körkortsforum > Kökörning

Kökörning

Gäst 2009-05-26 11:53 ! Citera #
Dom frågorna jag klarar sämst på datarprogrammet när jag tränar teori är - kökörning. Men när jag försöker söka på detta i min stackars teori bok hittar jag ingenting! Skulle bli jätte glad om någon/några skulle kunna skriva allt ni vet om vad som gället vid kökörning.
elina_90 2009-06-12 16:58 ! Citera #
Hmm svårt att svara på men vad jag vet så är det väl bra att kolla om bilarna framför bromsar det underlättar ju för dig som kör att vara beredd på inbromsning. Ska du klämma in dig i en kö så blinka hela tiden och vänta tills någon släpper in dig. När du gör teori frågor och får fel på en fråga så ska det stå vad det rätta svaret är när du är klar och rättar provet. Kanske beror på vad för teoriprogram du har men alltid bra att kolla där!

Kanske var lite till hjälp i alla fall!
patohls 2009-06-26 19:14 ! Citera #
För din egen skull så ska man koppla om ventilationen för att inte inandas för mycket avgaser. Samma sak gäller i tunnlar.
Fisken 2009-07-08 16:20 ! Citera #
Var inte rädd att hålla avstånd bara för att det är tät kö!
strike_formation 2009-07-31 01:05 ! Citera #
Om du ska klämma in dig i en kö där du redan har en kö efter dig ska du tillämpa blixtlåsprincipen dvs att varannan kör tror jag.
TeoriN 2009-07-31 17:56 ! Citera #
Har för mig att om du ska köra i kö så kan det vara bra att koll igenom framförvarande bils framfruta så ser du längre fram ifall någon bromsar och kan på så sätt vara beredd på att bromsa och då minskar du chansen att köra på den framför dig ifall denne bromsar hårt. Sen ska du väll tänka på att hålla en bra avstånd till framförvarande så att du blir beredd på en bromsning och själv inte behöver panikbromsa och bli påkörd bakifrån.
Gäst 2009-08-01 11:24 ! Citera #
All det här om försiktighet visste jag redan. Det jag undrade mest var, vad gäller för regler? Blir det annorlunda trafikregler vid kö? Finns det några speciella regler? Ibland får jag frågor där det står ”-Om det är köbildning, får du göra såhär?”. Med omkörningar och företräde och väjningsplikt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo