Start > Körkortsforum > Teoriprov och uppkörning om 2 …

Teoriprov och uppkörning om 2 veckor!!

ff93 2012-04-08 13:34 ! Citera #
Hej! Har teoriprovet och uppkörningen om 2 veckor, är så sjukt j*vla nervös.... Jag vet inte VAD som är viktigast? Har hört att jag ska plugga mkt på regler och situationer. När jag gör testet på den här sidan (alla 65 frågor) så får jag bara 2,3 fel. Men vart mer kan man göra test? Vill verkligen inte kugga.....
Gäst 2012-04-18 12:41 ! Citera #
Tester är jättebra, men glöm inte att läsa i boken också. Tester täcker inte allt.

Den största delen av provet är ”Trafikregler” (32 frågor av 65), ”Trafiksäkerhet” utgör också ca en fjärdedel (16 frågor av 65).
Sen har du de ”små” kategorierna ”Fordonskännedom, manövrering” (7 frågor), ”Miljö” (5 frågor) och ”Personliga förutsättningar” (5 frågor).

Men bara för att de flesta frågorna gäller trafikregler så betyder det naturligtvis inte att det är det enda du ska kunna. Lär dig så mycket som möjligt av allt ;)
Gäst 2012-05-12 15:20 ! Citera #
Jag tycker det kan bli lite jobbigt att läsa igenom teoriböcker ibland, dock. Det brukar oftast kännas som om man redan kan det mesta och så hoppar man över en massa delar.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov