Start > Körkortsforum > Köra som privatist

Köra som privatist

lagge94 2012-04-02 05:24 ! Citera #
Hej undrar om det finns någon som har kört upp som privatist? hur är det med kraven är det hårdare eller beror det på vem man får köra upp med?
inspektörn 2012-04-02 19:45 ! Citera #
Vad får dig att tro att det skulle vara något annorlunda bara för att du är privatist?
Svalbard 2012-04-04 12:59 ! Citera #
Jag har pratat med en trafikskola där 94% av deras elever klarar uppkörningen i Uppsala. De sa till mig att Transportstyrelsen absolut inte får utgå ifrån att du kommer från en trafikskola vilket måste betyda att du kan det här, utan de utgår så klart om du är en lämplig förare eller inte, oavsett om du kör upp som privatist eller inte. Men såklart, de som kör upp genom en trafikskola blir oftare godkända.
inspektörn 2012-04-04 20:17 ! Citera #
Svalbard!
Blandar du inte ihop Transportstyrelsen nu med Trafikverket?
Gäst 2012-04-08 18:47 ! Citera #
Det är nog lika svårt oavsett om man är privatist eller ej. Däremot så lär dem ut saker på körskolorna som man som privatist ej lär sig, så det är kanske därför man som privatist har sämre chans statisktiskt att få körkort.
.... 2012-04-09 02:51 ! Citera #
Jag har kört upp som privatist och klarat, men vet inte om det är någon större skillnad.
En kompis fick med sig en lapp av bilskolan till uppkörningen om vilka moment han klarat av. Är väl den enda skillnaden förutom bilen tror jag.
Gäst 2012-04-09 10:22 ! Citera #
....
Jag har kört upp som privatist och klarat, men vet inte om det är någon större skillnad.
En kompis fick med sig en lapp av bilskolan till uppkörningen om vilka moment han klarat av. Är väl den enda skillnaden förutom bilen tror jag.


Den lappen har ganska liten påverkan på inspektören, skulle jag tro.
Gäst 2012-05-02 21:03 ! Citera #
Kraven är samma, såvida din körskolelärare har rekomenderat dig, då har jag hört att det är lite lättare.

Det bästa är att lära in sig momenten hos bilskolan, så att det blir rätt från början och sedan öva privat tills du kan dem bra. :D
Emsan 2013-03-21 13:15 ! Citera #
Jag ska köra upp privat, men jag har gått på körskolan och innan min uppkörning har jag kört ca 31 lektioner på körskola och lite privat hemma då och då. men min körskole lärare rekommenderade mig att köra upp privat i annan ort för att jag ska åka till spanien. men då är frågan den man gör uppkörningen med vet ju inte att man blivit rekommenderad om man inte nämner det då!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor