Start > Körkortsforum > Nervös för teorin och körninge…

Nervös för teorin och körningen

Gäst 2009-05-22 13:55 ! Citera #
Så var det äntligen klart, igår klarade jag både teorin och uppkörningen här i Linköping. Teorin var ganska så lätt, så om man klarar alla faser på STR så fixar mana det med 100% säkerhet.

Tips från mig:
teorin
-Plugga lite i boken, och göra massor av tester
-Ta det lungt och läs hela frågan

Körningen:
-TA DET LUNGT
- Kolla hysteriskt mycket i speglar och över axeln
- Planera körningen, motorbromsa är A och O

MVH: Carl :D :D :D
Ellet 2009-05-27 09:09 ! Citera #
Tack för tipset. Har teori 10juni och uppkörning 15 juni. Känns som att jag har tacklat teorin som dig. Den går säkert bra. Är lite mer orolig för uppkörningen men det är väl bara att coola ner.
aanabanana 2009-05-27 18:10 ! Citera #
Ska skriva på fredag & är rättså nervös, :? har klarat alla faserna på körskolan men inte första gången. Fick göra dem ett par ggr. Hur bra ligger man till då? vissa säger ju att teoriprovet är lättare än de trott, andra att det var svårare.
Jokerstyle 2009-05-27 19:41 ! Citera #
Tack för dom tipsen!
Skulle även vilja tillägga att det är väldigt bra att ha helt klart för sig vilken dag det är man kör, samt kunna klockslaget man utantill.
Det är oerhört lätt att göra fel på datum-hastighetsgränser vid skolor och dylikt. Tänk speciellt på ifall dagen du kör upp är före en lite mer otippad röd högtidsdag (Räknas som lördag då om jag inte är helt ute och cyklar)
Och grattis förresten
RedHeaart 2009-06-08 17:38 ! Citera #
Tack så himla mycket för tipsen! :)
Detta gjorde att jag blev mycket lugnare! :)

Jag tror det bästa sättet att klara proven är att plugga mycket, tester, fråga personer som kan m.m.
Sen vi körningen att alltid ta det lugnt, man ska inte stressa!

Om du tex ska parkera och om det inte blir bra, det är OKEJ, bara du är lugn och är noga med säkerheten så klarar du dig oftast, du kan ju gör aom parkeringen hur många ggr som helst, bara du är lugn och kolla speglarna och så! :)

så, VA LUGN OCH STRESSA INTE, så kommer dte gå bra:)
KRAM
Work90 2009-07-14 15:54 ! Citera #
Tack för dina tips. Den känns trygga och bra :) Tack Tack.
daman 2009-07-16 12:18 ! Citera #
Jag ska göra testprov idag, som du skrev så bör man göra många tester och bekanta sig med frågorna!
Gäst 2009-07-16 14:20 ! Citera #
Det där stämmer ganska bra tycker jag, så ska man köra ih plugga in för sitt körkort:)
daman 2009-07-16 19:59 ! Citera #
Haha, gjort 2 hela pärmar med frågor idag. Ganska jobbigt. Prova först med pärmar innan ni gör prov på datorerna. Vägmärken kommer tydligen mycket på datorerna! Plugga gärna in dem. Alltid något märke som man glömt!
Mani 2017-06-22 12:49 ! Citera #
Hej vad ska man göra om man har uppkörningen och man är stressat /räd har provat 3 gånger och jag tappar kontrollet av rädslan tar emot gärna råd . Kör jätte bra privat och på körskolan men när jag uppkör då blir kaos fel efter fel

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest