Start > Körkortsforum > Teori hjälp

Teori hjälp

perssongbg 2012-04-01 13:56 ! Citera #
Tjena sverige! jo nu e de så va att jag nötar körkortonline frågorna, 65 åt gången men blir så trött snabbt genom att alltid köra 65 varje gång!
e de bra eller dåligt att kanske köra 15-20 varje gång, tror ni man kanske får in mer i skallen då? tack för svar i förhand!
Gäst 2012-04-01 18:13 ! Citera #
Jag tycker du ska köra 65 åt gången så du får in rätt rytm på hur mycket tid du behöver. När du har kört ett prov så gå igenom alla frågor även om det var rätt så att du förstår dem ordentligt.
När du har gjort ett prov så kan du ta en paus 15-20 min eller nåt, tror det i alla fall inte är bra att sitta och göra ett nytt prov direkt.
Kör också 1 prov varje dag hellre än 10st när det är helg, om du kör allt på en gång så finns risken att du inte lär dig så mycket.
camycakes 2012-04-04 19:59 ! Citera #
Nu vet jag ju inte hur många frågor du har totalt (eller hur långt du har kvar till provet?) men jag tycker också att du ska köra 65 frågor i taget. Själv kör jag 65, och gör det tills jag kan dom (typ utantill haha) och sen till nästa etc, för då både kan och förstår jag dom. Lycka till!
hesten 2012-05-12 15:01 ! Citera #
Det viktigaste är att du inte blir för trött för att plugga på frågorna du hade fel på :)
Gäst 2012-05-12 15:16 ! Citera #
Ja, ett tips skulle ju kunna vara att du skriver upp frågorna du får fel på. Det brukar hjälpa mig eftersom det liksom fastnar lättare :)
Myrtle 2012-05-12 17:55 ! Citera #
Jag tycker det är bättre att köra färre, kanske 30 åt gången på teoritester, för då har jag mer ork att tänka efter varför de som blev fel blev fel. Annars är det lätt att jag bara skummar igenom. Sen ska man såklart köra några med samma längd som provet för att få känslan för hur långt det är, men som sagt, om man lär sig bättre med färre frågor i taget, tycker jag att man ska köra på det.
Micke78 2012-05-12 19:31 ! Citera #
Tyvärr får du nog hitta ett sätt som passar just dig, bara för att ett visst sätt passar en annan så är det inte säkert det passar dig. Jag själv läser alla 65 frågorna på tid, känner att jag har rätt bra koll på dom då jag får mellan 61-63 rätta svar i stort sätt varje gång nu. Sen brukar jag läsa lite i körkortsboken som omväxling. Sen kan du ju kolla hur din statestik ser ut, där ser du vad du behöver träna lite extra på.. Lycka till !
Kallemann 2012-08-27 23:30 ! Citera #
Jag kör 65 frågor. Sen går jag genom dom svaren som är fel, skriver ner vad som gäller på ett papper, och läser i körkortsboken där hänvisningarna leder mig. På detta sättet har jag hittills lyckas göra bättre och bättre resultat. För mig er det viktigt att förstå ordentlig motivationen till dom rätta svaren. Har jag först fattat det, så sitter det bra fast i hjärnan sen. Lycka till alla :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor