Start > Körkortsforum > Osäkerhet vid övningkörning

Osäkerhet vid övningkörning

Gäst 2012-03-29 10:37 ! Citera #
Hej

Jag vill ha svar och synpunkter hur jag ska komma ifrån min osäkerhet och avsaknad tro på mig själv som bilkörare.
För tre år sen körde jag på körskola och gjorde tre uppkörningar. Jag misslyckades med alla tre uppkörningar.
Efter detta tog jag ett långt uppehåll i mitt försök att få körkort.
Nu har jag tagit upp mitt försök att få körkort igen. Jag håller på övningköra privat men vissa gånger går det jättebra att köra men andra gånger går det så jävla dåligt.
Hur ska jag komma framåt med min körning? Jag vet att jag kan köra bil men det blir bara skit av det.

Vad tror Ni ? Vad kan jag göra ?
Ska jag skriva in på någon körskola igen och ha provlektion ?
Jag vill så gärna ha ett körkort men ibland känns det hopplöst.
Gäst 2012-03-30 19:12 ! Citera #
Hej, det viktigaste av allt det är att ha viljan att ta körkortet. Du måste vara motiverad och ha energi för det.
Om du har kört i en körskola och du inte lyckades klara uppkörningen på tre gånger bör du nog inte välja den körskolan igen. Rådfråga dina kompisar som har körkort, så kan de ge dig tips om en bra trafikskola.
sven3 2012-03-31 16:04 ! Citera #
Som M.R säger, du måste ha viljan. Minns första gångerna jag körde inne i stan, satt och svettades som en gris och benen darrade av nervositet. Men försök bara ta det lugnt, vad jag gjorde va att börja snusa så la sig nervositeten direkt! Har dock inte tagit körkort än men är inte allt för långt ifrån! Kämpa vidare bara så går det nog suveränt, körvana kommer med tiden.
Gäst 2012-04-01 00:00 ! Citera #
Försök verkligen att reflektera över det körskolan säger och det du får veta vid uppkörningen.
Skriv gärna ner detta på ett papper så att du inte glömmer bort det, och ha det alltid i tankarna när du övningskör så att du lär in dig
”rätt” körning, så att du verkligen lär dig av missarna du gör
Smurff 2012-04-06 14:28 ! Citera #
Tycker att du absolut ska försöka igen. Dock med en annan körskola, inte för att det spelar någon roll utan mest för att lämna dålig erfarenhet bakom sig. ;)
Gäst 2012-04-08 18:55 ! Citera #
ÖVA ÖVA ÖVA! Det är enda sättet att lära sig. Du kommer säkert lyckas med det :D
Antilop_ 2012-04-20 23:12 ! Citera #
Jag är också väldigt osäker och sätter för hög press på mig själv!! Hade lilla uppkörningen idag och det gick så sjukt dåligt!! Var inte överdrivet nervös men tillräckligt för att göra sjukt många tabbar som man är väl medveten om också! Jag är jätte nervös över hur det kan tänkas gå på ”riktiga” uppkörningen om jag gjorde såhär många missar då det bara var rutinkoll.

Men jag tror också att det har med det här att ha körvanan. Ju mer man kör ju säkrare känner man sig! Sen får man tänka lite att ”jaha, det gick inte vägen denna gången heller men då får jag la bara träna lite mer och hoppas på bättre tur nästa gång”

Positivt tänkande!! :lol: Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov