Start > Körkortsforum > Till alla er som är nervösa in…

Till alla er som är nervösa inför halkan!

NathalieJ 2012-03-28 22:22 ! Citera #
Hej! Jag vet att det är många därute som är väldigt nervösa inför halkan men jag lovar er verkligen att ni inte behöver vara ett dugg nervösa! Halkan är bland det roligaste jag har gjort och jag var inte alls nervös när jag kom dit. Om man kan KÖRA BIL - alltså växla, bromsa, köra.. då klarar man halkan galant.

Halkan är till för att misslyckas - fast ändå lyckas! Men det är inte läskigt. Det sitter en lärare i bilen hela tiden och man kör 30 minuter var.. det är verkligen superkul och jag skulle göra om det om jag fick! :-)
Gäst 2012-03-30 14:22 ! Citera #
Hej, jag måste erkänna att jag känner nervositet inför halkbanan! Jag har för vana att köra lite snabbare än vad jag får göra, dvs jag kan lätt bli fartblind. Och av vad jag har förstått tycker de inte om att man överträder hastighetsbestämmelserna!
msr 2012-03-30 15:48 ! Citera #
Körde halkan igår, jävlar vad jag skrattade :)
Var inte nervös alls innan, men märkte att flera av dom andra var, men det var som alla har sagt, absolut inget att oroa sig för.
Man fick sladda o bromsa o ha sig, skitkul!
sven3 2012-03-31 16:01 ! Citera #
Halkan är rolig, inget att vara nervös inför. Lite teori sen körning på halkbanan, man får sladda och ha sig! Roligt
Gäst 2012-04-01 00:19 ! Citera #
Du behöver i stort set inte kunna nånting för att köra halkbanan, få nåt motorstop gör inget.
Det är i stort två grejer du inte ska göra enligt mig:
Köra för bort utanför testbanan och inte köra ut innan du fått godkännande att det är ok att köra.
Du kommer förmodligen bara få en varning men det är väl det viktigaste.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest