Start > Körkortsforum > Ska ha teoriprov

Ska ha teoriprov

tjejen 2012-03-28 11:57 ! Citera #
Snart ska jag ha teoriprov, och nu har jag pluggat genom att sammanfatta boken. Gjort tester på TEO där jag fått godkänt, och gjort tester från trafikskolan där jag fått godkänt (som ett häfte man lånat hem).... tror ni jag kommer klara det?
Gäst 2012-03-28 14:39 ! Citera #
När beskrivningen av hur du har pluggat består av två meningar och man inte vet någonting alls om dig så är det fullständigt omöjligt att svara på. Sammanfatta boken - hur mycket har man läst i den då? Hur mycket man behöver plugga är individuellt och sen kan man ju ha tur eller otur med vilka frågor man får på teoriprovet (och till er som tycker att man ska kunna svara på de svåra frågorna med: absolut, men den som bara kan en del har ju fortfarande en chans att klara provet, så länge man kan just det som det frågas om. Så är det alltid med stickprov. Men ju mer du saknar kunskap om desto större är förstås risken att kugga). Men som sagt, det går inte att svara på om du kommer klara provet eller inte, men man får väl hålla tummarna för dig ;)
tjejen 2012-03-28 15:40 ! Citera #
Gäst
När beskrivningen av hur du har pluggat består av två meningar och man inte vet någonting alls om dig så är det fullständigt omöjligt att svara på. Sammanfatta boken - hur mycket har man läst i den då? Hur mycket man behöver plugga är individuellt och sen kan man ju ha tur eller otur med vilka frågor man får på teoriprovet (och till er som tycker att man ska kunna svara på de svåra frågorna med: absolut, men den som bara kan en del har ju fortfarande en chans att klara provet, så länge man kan just det som det frågas om. Så är det alltid med stickprov. Men ju mer du saknar kunskap om desto större är förstås risken att kugga). Men som sagt, det går inte att svara på om du kommer klara provet eller inte, men man får väl hålla tummarna för dig ;)

Jag sammanfattande alla kapitel i boken genom att ta ut det som jag tyckte var viktigaste, vilket blev enhel del. Sedan när det gäller TEO proven så gjorde jag prov i de olika vägmärkerna, och kapiteln: fordon, människan, förädriska trafiksituationer, trafiksäkerhet, trafikregler och sedan ett slutprov där frågor från dessa kapitel sammanfattas - så det är så jag har pluggat.
Veronica 2012-03-28 22:43 ! Citera #
Om jag va du skulle jag läsa igenom hela boken först! därefter göra några övningsprov då får en en klarhet vad du kan och inte kan och kan därefter plugga lite extra på det som inte sitter! jag läst igenom boken 2 gånger gjorde alla prov här 2 gånger samt teo spel, där efter läste jag igenom alla sammanfattningar för att gå igenom allt en gång till! och klarade mig med 55 rätt på provet! :)
tjejen 2012-03-28 23:02 ! Citera #
Veronica
Om jag va du skulle jag läsa igenom hela boken först! därefter göra några övningsprov då får en en klarhet vad du kan och inte kan och kan därefter plugga lite extra på det som inte sitter! jag läst igenom boken 2 gånger gjorde alla prov här 2 gånger samt teo spel, där efter läste jag igenom alla sammanfattningar för att gå igenom allt en gång till! och klarade mig med 55 rätt på provet! :)


Jag har gjort teoriprovet en gång innan och fick 50poäng, varav 26/32 på trafikregler och 11/16 på trafiksäkerhet, så jag lägger största vikten på det kapiteln :p men även dem andra såklart.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo