Start > Körkortsforum > Teorilektioner = ett måste... …

Teorilektioner = ett måste... Eller?

Gäst 2012-03-27 19:48 ! Citera #
Har fått information ang. teorilektionerna, som nu ska vara en dag i veckan 6 veckor framöver. I informationsbladet står det även att om man inte kan komma på någon av lektionstillfällena, så måste man ta igen de vid något annat tillfälle.

Saken är den att jag jobbar vid några av tillfällena (jag kan verkligen inte de). Jag var med på den andra och de repeterade allt det, som jag någon timme innan, suttit och svarat på (tru-test).

Men nu gäller det de jag kan gå på, men känner lite halvångest för....

Jag sitter hellre hemma och läser, eller till och med där och läser för mig själv än att sitta i grupp och diskutera... Det ger mig inget liksom...

Så det här måstet..... Är det ett lagligt måste`? Vågar man skippa att gå dit? Vad kan hända om man skippar?
Gäst 2012-03-27 20:57 ! Citera #
Det är frivilligt att köpa teorilektioner. De enda obligatoriska momenten är riskutbildningens två steg, kunskapsprovet och körprovet.
inspektörn 2012-03-27 22:37 ! Citera #
Ofta är det så att trafikskolan inte släpper upp dig till körprov om du inte gått hela deras utbildning med godkänt resultat. Man kan hoppa över det och köra upp som privatist, men det rekommenderas inte!
Hur du vill studera är din sak, men att sitta ensam och plugga, tja, lycka till!
Gäst 2012-04-23 23:47 ! Citera #
bola
Har fått information ang. teorilektionerna, som nu ska vara en dag i veckan 6 veckor framöver. I informationsbladet står det även att om man inte kan komma på någon av lektionstillfällena, så måste man ta igen de vid något annat tillfälle.

Saken är den att jag jobbar vid några av tillfällena (jag kan verkligen inte de). Jag var med på den andra och de repeterade allt det, som jag någon timme innan, suttit och svarat på (tru-test).

Men nu gäller det de jag kan gå på, men känner lite halvångest för....

Jag sitter hellre hemma och läser, eller till och med där och läser för mig själv än att sitta i grupp och diskutera... Det ger mig inget liksom...

Så det här måstet..... Är det ett lagligt måste`? Vågar man skippa att gå dit? Vad kan hända om man skippar?

Du får prioritera själv vad du tkr är viktigast, att ta körkort eller att jobba? Enklast är väl om du kollar me jobbet om du får gå ifrån lite tidigare, det är ju endast en gång i veckan. Det borde inte vara så farligt, eller?

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov