Start > Körkortsforum > Någon runt 30, som övningskör …

Någon runt 30, som övningskör med Trafikskola endast?

Gäst 2012-03-27 19:38 ! Citera #
Jag är 29 år och är i mitten av min körutbildning.

Är uppe i 16 lektioner och kommer att ha avverkat 18 innan denna veckan är slut. Har börjat nosa på Inledande tätort och har säkerhetskontrollen framför mig nästa lektion.

Någon mer runt min ålder, som endast kör med trafikskola och som vill dela lite tankar?

Hur går det för er?
Hållit på länge?
Långt kvar i utbildningen?
kalaskurt 2012-04-16 09:33 ! Citera #
Jag är också runt 30 och håller på med körkort.

Känner mig mer motiverad nu än när jag var 18, har hållt på nån månad nu och läst teori och hoppas att få kortet i sommar.
John. H. 2012-05-29 12:09 ! Citera #
Jag är 35 och tog mitt körkort förra veckan. Hade aldrig kört bil innan men tog kortet på två veckor (intensiv) exkl teoriprov och uppkörning som gjordes vecka tre tack vare att trafikskolan bokade i god tid samt att jag hade lite tur då det blev en massa avbokningar. Tog 12 st 60 min körlektioner, en omkörningslektion samt en förberedande körlektion innan uppkörningen. Betalade 10.780 kr totalt inkl allt (utbildning, körkörtstillverkning, fotografering, körkortstillstånd, synundersökning etc.)

Jag tror det är lättare att ta körkort när man är lite äldre då mognad kommer med åldern.

Lycka till!
Micke78 2012-05-29 12:33 ! Citera #
Jag är 33år och har precis påbörjat min utbildning.. Jag kommer bara att köra via körskolan, men det finns ju tillfällen då man kan köra även privat :lol:
Jag känner precis som andra att det är lättare att fokusera på att ta körkortet nu än det var när man var mellan 18-25 år. Då hade man så mycket annat för sig, sen fick jag jobb på ett ställe som låg väldigt nära mig, så då kände jag att jag inte behövde körkort. Sen vart det tyvärr en flytt till en mindre ort, och här måste man nästan ha körkort för att kunna ta sig någonstans. Så man läser en massa i boken samt gör en massa olika test på internet (b.la här på körkortonline) för jag känner att jag vill klara teoriprovet så fort som möjligt så jag bara behöver fokusera på en sak..själva körningen och körprovet. Men jag känner mig absolut inte stressad, för jag vet att det kommer gå bra :)
Lycka till önskar jag mina andra ålders vänner :D
Hanna83 2012-06-05 12:16 ! Citera #
Jag är 29 år och hoppas kunna köra upp i juli. Har mestadels kört på körskola. När jag var 18 och bodde hemma fanns det ju större möjligheter att kunna övningsköra med föräldrar och tillgång till bil så körkortet blir ju klart dyrare nu när jag tar det i 30-årsåldern och får ta allt på körskola. Men i den åldern såg jag inte anledningen med att ha körkort plus att jag var rätt feg :-) vågade inte riktigt. Nu är tiden inne iallafall och jag har verkligen överraskats av hur kul jag tycker det är att köra! Jag känner mig också mer trygg och lugn vilket ju är positivt när man kör bil. Det sägs ju att riskmedvetandet inte utvecklats helt förrän vid 25 års ålder så det är nog en fördel att ha lite erfarenhet och mognad med sig :-)
Gäst 2012-06-06 19:52 ! Citera #
Jag är är 27 och håller på med körkortet! tog tag i det för en månad sedan! Har kört 17 lektioner av 25 som ingick i mitt paket.. Blir till att köpa fler då jag har haft mkt problem med fickparkering och backning, och många av mina körlektioner har gått åt till att repetera dessa moment...
Har precis kommit till landsvägskörning...Blir dyyyyyrt! Betalat 17.000 kr redan för paketet , men hoppas kunna ta det senast i september...Kör bara på körskola, då jag inte har möjlighet att köra privat... :(

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov