Start > Körkortsforum > Lastbils uppkörning?

Lastbils uppkörning?

Gäst 2012-03-26 17:22 ! Citera #
Är det någon som vet hur det går till när man kör upp för lastbil och vilka krav som gäller ? Är det samma krav för B körkort eller är de hårdare när det gäller C?
msr 2012-03-27 01:08 ! Citera #
driven
Är det någon som vet hur det går till när man kör upp för lastbil och vilka krav som gäller ? Är det samma krav för B körkort eller är de hårdare när det gäller C?

Har en kompis som tog c-körkort, och den största skillnaden enligt honom var att det är a och o att planera körningen när det gällre lastbil.
Det är en stor del av b-körkortet med, men väldigt stor del av c-körkortet. Kostar många kronor att accelera och bromsa med lastbil.
Sen har jag för mig han sa att det är en muntlig del också som man måste klara, en massa frågor om bromssystem och kopplingar o grejer.
Gäst 2012-04-16 11:41 ! Citera #
msr

Har en kompis som tog c-körkort, och den största skillnaden enligt honom var att det är a och o att planera körningen när det gällre lastbil.
Det är en stor del av b-körkortet med, men väldigt stor del av c-körkortet. Kostar många kronor att accelera och bromsa med lastbil.
Sen har jag för mig han sa att det är en muntlig del också som man måste klara, en massa frågor om bromssystem och kopplingar o grejer.

Men angående själva körningen, hur kollar de på det? Gjorde din kompis någon inre eller yttre säkerhetskontroll? Och hur många ggr körde han upp?

Vad gäller teoriprovet, vilka frågor kommer det mest på, B teori, C teori eller blandat?

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor