Start > Körkortsforum > Trafiksverket Prov!!!

Trafiksverket Prov!!!

khen 2012-03-22 08:31 ! Citera #
Jag fattar inte det. Jag har gjort nästan 4:e gånger teori prov på trafiksverket och få bara 51. Jag är så surt för att jag har pluggat mycket, nästan att vakna kl 3 på natten. Är det någon vill tipsa mig hur ska klara mig på den 5:e försök. snälla, Jag vill klara det här provet.
saannisen 2012-03-23 11:33 ! Citera #
Om du kan teorin så kan du också teoriprovet. Öva på teoritest från körskolan och här på korkortonline.se. Se till att du äter bra mat innan du skriver testet och att du kanske går en runda innan du ska skriva upp. Tänk heller inte att du ska misslyckas, för då är det större risk att du gör det. Tänk också riktigt ordentligt innan du svarar på frågan. Jämför det svaret du tror är rätt med de andra svaren. Stämmer det verkligen? Finns det något annat som kanske stämmer bättre? Exakt varför är just det svaret korrekt? Är alla påståenden i svaret rätt?
Dessutom är det givetvis av stor betydelse att du förstår frågorna och svaren, delvis att du kan förstå det svenska språket på ett bra sätt. Från ditt språk i frågan framstår det som att du inte har svenska som första språk och det kan givetvis vara orsaken till att du misslyckas, om du har svårt för att förstå språket i testet. Om så är fallet, öva mycket på teoritester och fråga dig själv: förstår jag vad de vill ha svar på och vad svaren betyder? Dessutom ger det dig bättre förståelse för den svenskan som används på teoritestet! Så det är nog också ett värdefullt tips!
Lycka till, du kommer klara det! :)
Gäst 2012-03-23 21:30 ! Citera #
Som hon säger så är förståelse mycket viktigt, speciellt eftersom det inte är så stor skillnad på svaren. Många frågor kan man ju också besvara bara genom att tänka lite logiskt, och om man inte kan tänka sig in så kanske man bara gissar på alternativen. Så, japp, förståelse.

Du kan trösta dig med att den där tjejen som var med i Filip & Fredrik hade skrivit om teoriprovet typ 17 gånger. Känns som att frågorna kommer börja repeteras vid det laget.
Gäst 2012-04-07 09:02 ! Citera #
Försök se igenom kuggfrågor och läs in dig på detaljer tex skillnaden mellan gågata, gångväg och gåfartsområde.

Jag har inte gjort provet än, ska göra det snart, och jag är jättenervös. På övningstester får jag runt 90% men man vet ju aldrig hur frågorna är sen på riktigt...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov