Start > Körkortsforum > Diffusa frågor

Diffusa frågor

Gäst 2012-03-19 15:49 ! Citera #
Hej!
Fick nyligen en ganska annorlunda fråga i en körkortsapp som jag har i mobilen, den lyder såhär:

Vilken egenskap är inte viktig för att förutse risker i trafiken?
A. Kunskap
B. Erfarenhet
C. Fantasi
D. Reaktionshastighet (den valde jag)

Jag funderar på om det kommer liknande frågor på Teoriprovet? För mig känns det som att frågan är ganska onödig och jag var tvungen att tänka efter innan jag svarade. Har ni som gjort provet fått svara på någon liknande fråga?
Gäst 2012-03-19 15:58 ! Citera #
Har för mig att det inte var något liknade det där exemplet men visst kommer det lite halvkonstiga frågor
inspektörn 2012-03-19 18:57 ! Citera #
Ehh, vad är problemet??
Fredmeister 2012-03-21 19:27 ! Citera #
Jag hade nog själv valt alternativ D som du valde. Har inte gjort teoriprovet själv, så jag kan inte säga om det kommer liknande frågor eller inte.
Gäst 2012-03-28 14:43 ! Citera #
Det måste ju vara d som är rätt i den frågan. Jag fick ingen sån fråga på teoriprovet, men det finns ju fler frågor än de jag fick antar jag. Men liksom inspektörn förstår jag inte varför det skulle vara ett problem om de ställer en liknande fråga.
Gäst 2012-03-30 11:41 ! Citera #
GulMohamed
Hej!
Fick nyligen en ganska annorlunda fråga i en körkortsapp som jag har i mobilen, den lyder såhär:

A. Kunskap
B. Erfarenhet
C. Fantasi

Jag funderar på om det kommer liknande frågor på Teoriprovet? För mig känns det som att frågan är ganska onödig och jag var tvungen att tänka efter innan jag svarade. Har ni som gjort provet fått svara på någon liknande fråga?

De frågor som finns att tillgå i appar och liknande är definitivt inte samma som de skarpa som görs på förarprovskontoren. Helt enkelt någon som vill tjäna pengar! Även de frågor som man får på trafikskolor är ett hopplock av hur man tror att provet kan tänkas se ut. Viktigt att komma ihåg är att man inte ska lära sig genom proven, de är endast ett test av din kunskap. Se till att använda er av djupinlärning vid er kunskapsinhämtning. En seriös och bra trafikskolan kan hjälpa er med det.
camycakes 2012-04-04 19:51 ! Citera #
Rätta svaret är ju givetvis Fantasi
Gäst 2012-04-04 21:26 ! Citera #
camycakes
Rätta svaret är ju givetvis Fantasi

Varför är fantasi oviktigt för att förutse risker? Fantasi är rätt bra att ta till för att föreställa sig oväntade hinder eller situationer.
Smurff 2012-04-06 13:36 ! Citera #
GulMohamed
Hej!

A. Kunskap
B. Erfarenhet
C. Fantasi

Har själv stött på liknande frågor och är ganska säker på att svaret är B. Min uppfattning är erfarenhet brukar anses som den viktigaste egenskapen i trafiken.
inspektörn 2012-04-06 20:03 ! Citera #
Smurff!
Läs frågan en gång till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I dag 09:43
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo