Körlektioner
Hej!
Just nu tar jag ungefär en körlektion varje vecka och övingskör nästan varje dag hemma. Bör jag kanske ta 2 lektioner istället varje vecka? Eftersom varje lektion bara är 55 minuter så hinner man inte med så mycket. Kanske bör jag trappa upp ju närmare uppkörningen jag kommer.
Tack på förhand!
F.Ö har jag tänkt att ta kring 10 st lektioner.
Beror helt på hur lång du har kvar till provet men om du har så långt kvar till provet att du kan ha 1 gång i veckan så tycker jag du ska ha det så att du hinner träna på det du lärt dig, nån dubbellektion kan vara bra så man hinner ut en bit. Ett annat tips är att ha med handledaren i bilen någon gång, mycket lärorikt för denne.
Det du gör just nu låter lagom intensivt, själv så kör man typ 1 gånger i veckan och har körlektion 1 ggr/månad, tänkte traska ned till upp-körningen inom 1.5 månader (fast har gjort så i snart ett år och det kanske inte du har). Beroende på när du tänkte köra upp så kan det vara bra att köra intensivt i slutet, men det låter som sagt som att du kommer köra intensivt under hela perioden, och då vet jag inte om det kanske är bättre att du sprider ut så att du inte får tid att lära dig fel procedurer under den tid som du inte har körlektioner. Under en längre period (som med mig) så är det bara bra att köra mer intensivt i slutet, eftersom man fintrimmar sin körning (i somras hade jag lite körlektioner för att få lära mig grunderna).
Prata med din körlärare om det, det är hans jobb att bedöma hur redo du är för uppköringen och hur många lektioner till du behöver.
Låter mycket med en lektion i veckan, speciellt om du pluggar eller jobbar. Tänk på att du måste hinna lära dig allt ni går igenom hos bilskolan.
Jag kan varmt rekomendera dig att ta med den som du övningskör med hemma till bilskolan så att han kan vara med på din körlektion. då vet han både vad du precis har lärt dig o ska öva mer på samt att han får veta du ska lära dig nästa gång... så att du kanske kan tjuvträna lite.
1 ggr/veckan låter jättebra eftersom du kan träna hemma.
mvh
Senaste foruminläggen
Rubrik