Hej ni...
Nu har jag tagit 30 lektioner via körskolan och är på de sista momenten, dvs självständig körning stadstrafik/motorväg/landsväg.
Jag har sedan ungefär lektion 20 haft feta problem med fartblindhet och pga att jag inte kan anpassa farten så planerar jag dåligt, glömmer speglar, det blir hårda inbromsningar osv.
Förra gången jag körde med skolan gick det över förväntan bra eftersom jag överdrev och sölade nåt otroligt. Men det känns inte naturligt för mig för fem öre. Det känns som om jag stannar upp och hindrar trafiken bakom mig som gör vrålomkörningar bara för att visa mig hur slö jag är...men läraren tyckte det gick mycket bättre än vanligt.
Nu körde jag med skolan igen och kanske för mycket självförtroende att jag skulle fixa farten, och då var jag fan där igen.
Jag är så trött på det. Det känns som om det aldrig kommer funka, det är för mycket för min lilla hjärna. Jag vill helst fixa detta på under 40 lektioner...
Konstigt nog funkar det nästintill perfekt när jag övningskör privat men kan till mitt försvar säga att den bilen motorbromsar mer effektivt och att jag inte är nervös då. Tyvärr kan jag bara övningsköra privat 1 timme i veckan...
Är det nån som har några tips? Kanske till och med någon som känner igen sig med frustrationen över de sista detaljerna?