Start > Körkortsforum > Ta körskoleporträttet innan te…

Ta körskoleporträttet innan teoriprovet?

Joken 2012-03-12 18:39 ! Citera #
Har undrat om det är ett måste att ta körskolekortet (alltså ”porträttet”) precis innan teoriprovet då man är som nervösast och ser risig ut kanske. Kan man ha med något godkänt kort eller ta det i efterhand? Känns som om det kanske inte är rätt läge att sätta sig i en fotoautomat innan proven...Någon som vet?
Gäst 2012-03-12 19:08 ! Citera #
Haha man tar kortet innan provet, tyvärr. jag tänker som dig.
det är ju just innan man är som mest nervös och ser helt knäpp ut. jag blev heelt onöjd med min bild, men det får man leva med ^^
hade hellre tagit kortet efter :P
Joken 2012-03-12 19:36 ! Citera #
Okej! Hur länge gäller riskettan (är det någon speciell tid) innan man måste göra uppkörningen? Alltså så att det inte går för länge mellan riskettan och uppkörningen?
Gäst 2012-03-12 19:51 ! Citera #
Riskettan gäller i fem år!
Joken 2012-03-12 19:57 ! Citera #
Okej! Då är det inga problem med den biten i alla fall! :) Halkkörningen likaså?
Gäst 2012-03-12 21:05 ! Citera #
Jopp! fem år för de flesta grejerna!
Gäst 2012-03-12 22:28 ! Citera #
Körkortsportalen kan inte ha många besökare när de flesta frågor redan finns tydligt besvarade där...

korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/Riskutbildning/

Kan även tipsa om en så kallad sökmotor kallad google, där man kan söka efter saker och ofta hitta länkar till resurser som har svaren.
Gäst 2012-03-14 18:16 ! Citera #
Jag tyckte det va helt ok och ta kortet innan då jag fick annat att tänka på en stund..
Såg förjävlig ut men bad tjejen vid kundinfon att ta den bilden som såg minst ut som en dokumentationsbild av en patient från psyket ^^

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov