Start > Körkortsforum > Handledare på körlektion?

Handledare på körlektion?

Joken 2012-03-12 18:35 ! Citera #
Är det någon som har erfarenhet av att ha sina handledare med i baksätet på en körlektion hos körskola. Jag ska ha min första körlektion om en vecka och undrar om det är bra att ha handlaren med så att den också kan ta in den informationen som körskolläraren säger. Och som man sedan kan använda och träna på hemma då det inte kostar massor med pengar ;). Någon som har tips om det är bra eller inte att ha med handledare på körskolelektion?
Stina_1112 2012-03-13 14:50 ! Citera #
Jag har haft med min handledare 2 gånger när jag kört med trafikskolan. Tycker det är ganska bra eftersom man är 2 om att komma ihåg allt som sägs på lektionen. Plus att det kan vara bra för handledaren att kolla in hur körskoleläraren är och hur han/hon pratar med dig. En liten förebild för handledaren kan man säga ;)
Gäst 2012-03-17 19:13 ! Citera #
Har också gjort detta och det är väldigt bra och viktigt att även handledaren utvecklas. Då får även handledaren chans att svara på frågor som man själv kanske inte tänkt på så att så att båda kan utvecklas.
samueel 2012-03-18 13:59 ! Citera #
acwn
Har också gjort detta och det är väldigt bra och viktigt att även handledaren utvecklas. Då får även handledaren chans att svara på frågor som man själv kanske inte tänkt på så att så att båda kan utvecklas.

Precis. Jag ska göra så med min pappa snart, så att han har möjlighet att lära sig mer utifrån en riktig lärares perspektiv.
Gäst 2012-03-20 18:59 ! Citera #
Toppen att ha med sig sin hadledare med i bilen. I mitt fall så körde vi (med trakskolan) i de områden där uppkörningen brukar ske och eftersom min handledare var med i bilen visste vi vart vi skulle öningsköra privat. Handledare kan oxå vid ett sådant tillfällen se vad du behöver öva mer på och vad som du redan kan. Jag rekomenderare verkligen handledaren i bilen!
Gäst 2012-04-07 11:26 ! Citera #
Rekommenderar verkligen att ha med handledaren på körlektion! Så får de tips på vad de ska vara uppmärksamma på att eleven (jag) gör och inte gör. Kändes lite jobbigt när pappa och körläraren liksom pratade om ”ovanför huvudet på en”, alltså diskuterade hur man kör som om man inte var närvarande, men det överlever man. Så kan handledaren passa på att ställa frågor och sånt också.
tjugosexan 2012-04-22 11:09 ! Citera #
Joken
Är det någon som har erfarenhet av att ha sina handledare med i baksätet på en körlektion hos körskola. Jag ska ha min första körlektion om en vecka och undrar om det är bra att ha handlaren med så att den också kan ta in den informationen som körskolläraren säger. Och som man sedan kan använda och träna på hemma då det inte kostar massor med pengar ;). Någon som har tips om det är bra eller inte att ha med handledare på körskolelektion?


Jag har haft med min handledare vid två lektioner än så länge. Det är jättebra tycker jag eftersom handledaren ser vad körläraren anser att man behöver träna på och därmed också får en bättre uppfattning om hur de vill ha körningen.
Gäst 2012-06-12 16:43 ! Citera #
Min handledare är med så ofta som möjligt. Ett par extra öron som tar till sig av det som trafikskoleläraren säger gör att det blir lättare att komma ihåg. Sen så är det inte bara eleven som lär sig haha. ;)
BellaJohansson 2012-07-08 19:24 ! Citera #
Det kan inte bli bättre än så. då får handledaren massor av gratis (nåja, du betalar ju för lektionen med dyra pengar) tips inför er stundade körning. kan inte se något negativt alls i det.
mvh 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo