Start > Körkortsforum > Tips inför allra första övning…

Tips inför allra första övningskörningen med mc privat

Carina 2012-03-12 12:37 ! Citera #
Jag är en tjej på 40 år som precis har ordnat med allt för att få övningsköra privat på mc. I helgen köpte jag mig en Kawasaki er 5, inte helt ny men i fint skick. Det tog lång tid att hitta en lämlig hoj då jag bara är 160 lång. Rekomenderar starkt denna hoj då jag når ner utan problem. Handledare är fixad men jag behöver lite tips nu när jag ska börja köra. Kan meddela att jag är helt grön, jag har inte ens kört moppe innan. Hur har ni andra börjat köra? Jag vill inte lära mig fel då jag ska kombinera privat körning med bilskola. Tacksam för er erfarnas tips på övningar och era råd.
Trollet 2012-03-30 22:44 ! Citera #
Hej
Lycka till ! Jag började i höstas på stora tomma parkeringar låt det ta tid öva tills du känner att du kan det start växling balans tränade mycket på en fingerad utkörning med sväng och lågfart banan, bromsprov. sen blev det vinter och jag glömde det mesta. Men som tur är har vädret och min envenhet varit bra kört så gott som varje dag under 2 veckors tid blivit 20 mil blandad körning med en make med stort tålamod. Tyvärr var jag alldrig intresserad av moped i slutet av 70 talet så man har fått lära allt. På skärtorsdagen premiär för körskolelektion.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo