Start > Körkortsforum > Varför måste båda vara med på …

Varför måste båda vara med på handledarutbildningen?

Gäst 2009-05-18 17:15 ! Citera #
Jag bor i Malmö, men ska övningsköra med min far i Örebro och vill få igenom alla papper innan jag åker upp o övningkör med honom, men nu måste jag antingen åka upp tidigare eller han åka ner till Malmö enbart för att vi ska få det här handledarintyget. Varför är det så viktigt att vi går tillsammans?
twina 2009-05-19 21:43 ! Citera #
Jag undrar okcså, jag och min pappa ha sökt vår för några år sedan och min går ut i slutet av detta året men förhoppningvis hoppas jag att ajg tar den innan årets slut och undra om man måste ta handledarutbildningen även vi ändå ha körkortstillstånden? eller gäller det bara de som söker det nu?
Gäst 2009-06-13 12:29 ! Citera #
Det kan kanske kännas onödigt för en förälder att gå samma handledarkurs kanske bara ett år sen man gick den med sin äldre dotter eller son. Men jag tycker det är en bra början för handledaren och eleven. Där man man få information som hjälper till i beslutet om hur man ska låta sin körkortsträning vara upplagd. Det är även ett ypperligt tillfälle att ställa eventuella frågor om vilka trafikfunderingar man nu kan ha.
Syrianska 2009-06-23 16:33 ! Citera #
Jag tycker att den här handledarutbildningen inte är något vidare, allt står ju i boken. Vad tycker ni??
Slashing 2009-06-24 00:06 ! Citera #
Syrianska
Jag tycker att den här handledarutbildningen inte är något vidare, allt står ju i boken. Vad tycker ni??


Håller med, jag tyckte då inte att det var speciellt informativt, och det mesta visste man redan om man redan före börjat läsa lite teori. Tycker att denna kursen istället borde tillägnas någon som inte kört prickfritt men trots det vill bli handledare t.ex.
TeoriN 2009-06-30 15:31 ! Citera #
Det är väll nått nytt som vägverket suttit upp för att trafikskolorna ska få in mer pengar. Känns lite värdelöst att gå på en sådan när det inte gör någon skillnad på själva inlärningen. Så som farsan lärt sig köra kommer han att lära dig och en kurs kommer inte ändra något på detta. Så har jag iaf märkt det.
Gäst 2010-09-04 21:17 ! Citera #
Från och med 1 september 2010 så behöver inte båda gå samtidigt. Dem kan gå utbildningen var för sig och den gäller i 5 år.
RIKTAD 2010-09-24 14:46 ! Citera #
Anledning varför handledaren måste gå kursen är för att han/hon ska lära sig det lilla extra som inte står i böckerna. Dom ska kunna veta hur man framför orden så eleven förstår eller något sånt ;P
Gäst 2010-11-05 12:10 ! Citera #
Jag har hört av min trafikskola att reglerna för detta ska ändras inom snar framtid.
Om ni har utbildningen på varsitt håll ska ni ändå kunna få tillstånd att öva tillsammans.
Super bra då systemet innan verkade helpuckat :P

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov