Start > Körkortsforum > Skriven på körskolan

Skriven på körskolan

jossi<3 2012-03-07 10:17 ! Citera #
hej hej

Tänkte fråga er som vet, blir man skriven på en viss körskola? Jag tog några lektioner för ett par år sen på en körskola i en stad där jag inte bor längre. Måsten man i så fall ringa upp och ”säga upp sig” från denna skola och sedan skriva in sig i en ny?

Jag tänkte på att jag vill gå och göra riskettan nu så snart som möjligt och undrar om man kan göra det på vilken skola som hellst eller om man är tvungen att vara skriven på den skolan dit man ska gå och göra detta. Tänkte även på om man till exempel gjort riskettan på en skola, finns denna information bara i dennas skolas databas eller får man upp vad man har klarat av för moment på vilken körskola som helst??

tack för svar!
Gäst 2012-03-07 12:38 ! Citera #
Du kan göra riskettan på vilken skola som helst. Jag gjorde min körning hos Kållereds trafikskola och min lärare bokade in mig på halkan, men riskettan gjorde jag hos Mölndals trafikskola (som jag aldrig har varit på före eller efter det). Vill du ta lektioner hos en ny skola ska det väl inte heller vara några problem. Tror inte att man behöver avanmäla sig hos trafikskolor man inte vill/kan gå till längre.
jossi<3 2012-03-07 19:43 ! Citera #
åh det låter bra, tack för svaret! :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest