Start > Körkortsforum > VAD kuggar man på som regel?

VAD kuggar man på som regel?

jossi<3 2012-03-07 09:49 ! Citera #
Halloj

Tänkte bara fråga rent generellt vad det är som de flesta kuggar på när det gäller uppkörningen.

Jag har läst att en del kuggat både två och sex gånger på uppkörningen.

Självklart förstår jag om det är individuellt men det kan vara kul att starta en tråd där ni får skriva VAD det egentligen är som ni kuggar på. Kanske man kan se något samband, att ett visst moment är vanligt att kugga på. På så vis kan vi hjälpa varandra att vara stensäkra på just dessa moment till uppkörningen! :D Kom igen nu!

Jag har en kompis som kuggade för att hon körde för långsamt till exempel.
Gäst 2012-03-07 12:48 ! Citera #
jossi<3
...
Jag har en kompis som kuggade för att hon körde för långsamt till exempel.

Min faster gjorde tvärt om och körde på tok för fort. Inspektören sa till henne att om det hade varit uppkörning för utryckningsfordon så hade hon blivit godkänd :P
Fast det var många år sen, så det kanske inte är relevant längre (hon är född 1954).
Gäst 2012-03-07 16:52 ! Citera #
Väldigt olika vad dem kuggar en på.
Dom kuggar dig definitivt om du i ett 30:område kör för fort.
inspektörn 2012-03-07 21:48 ! Citera #
Absolut vanligast är manövrering och uppmärksamhet!

Man har inte tillräcklig skicklighet att hantera fordonet samt att man inte vet var, när, hur och varför man skall söka av på ett visst sätt!
Gäst 2012-03-13 21:35 ! Citera #
Jag har en kompis som var nära att kugga sig i en rondell för att den inte höll tillräckligt till höger.
Men som tur var hade trafikinspektören överseende med det!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor