Start > Körkortsforum > Att plugga till körkort samtid…

Att plugga till körkort samtidigt som högskolan!

jossi<3 2012-03-07 09:27 ! Citera #
Är det någon här som är i samma sits som mig, jag pluggar nu 150 % till civilingenjör OCH pluggar så mycket jag hinner till körkortet.

Hjälp, det är mycket pluggande med andra ord :P

Tänkte bara fråga om det är någon som har klarat av något liknande eller om ni av egna erfarenheter råder till att endast fokusera på studierna nu fram till sommaren då man endast har jobb att tänka på för övrigt eller kanske till och med är helt ledig.
Jag skulle så gärna vilja ha körkortet till sommaren då jag är trött på att vara utan. Är ju trotts allt väldigt bra att ha menar jag! :D

Så vad tror ni? Någon med egna erfarenheter av detta?

tack
Gäst 2012-03-09 03:20 ! Citera #
Oj, hade aldrig pallat det. körkort kräver mer arbete än vad man tänker. är förvånad att så pass många klarar att plugga in all teori ändå. jag har egentligen väldigt lätt för att lära mig mycket på kort tid och hade bra betyg i skolan men teorin är fasen svår alltså!! jag läste en kurs på högskolan i höstas men orkade inte plugga någon teori alls under den tiden. men om du känner att du klarar det är jag sjukt imponerad!!!
Joken 2012-03-12 21:11 ! Citera #
Jag går andra året på Naturvetenskap på gymnasiet och har det mycket stressigt nu också, jag håller också på att ta körkort och hoppas lika väl som du att jag kommer ha det innan sommaren. JAg försöker kombinera både teori, körning och allt plugg. Det går hyfsat men jag förstår vilken situation du är i alla fall (du kanske till och med har ännu mer än mig i plugget, men i alla fall liknande situation). Du skulle ju också kunna satsa på att ta körkortet en bit in på sommaren, i början/mitten på juli.Då får du i alla fall det under en del av sommarlovet och får förhoppningsvis mer tid i början av sommaren att plugga inför körkortsproven. Lycka till! :)
sewer 2012-03-15 18:23 ! Citera #
Plugga till körkortet när det är en lugn vecka(inga prov eller lätta prov)
Gäst 2012-03-28 11:29 ! Citera #
Jag har varit i din situation, pluggar på universitetet, ibland extrajobbat, och samtidigt försökt ta körkort.
För mig har det inte fungerat att göra de sakerna parallellt, därför är mitt tips att lägga ner mycket tid och energi på att varva teori och övningskörning under en tid då du inte har så mycket annat att göra, som exempelvis under ett lov. Annars är risken att du måste börja om flera gånger, då annat ofta kommer emellan, något som inte är bra för motivationen. Lycka till med ditt kort!
Jacob93 2012-04-22 19:17 ! Citera #
Även om jag har haft mycket att göra på gymnasiet har jag ändå kunnat plugga. Varje dag innan jag går och lägger mig läser jag runt 20 sidor ur körkortsboken. Tro mig, det är det bästa sömnmedlet som finns! Ett ännu starkare sömnmedel är skyltboken. Trots att jag råkar somna lär jag mig nya saker varje kväll, och efter en månad med lite repetition kan du det mesta ur teorin.
Gäst 2012-04-23 23:25 ! Citera #
Det du kan göra är att prioritera det du tkr är viktigast. Har du mkt att göra just nu kanske det inte är läge att ta körkort just nu, men det kan vara bra att påbörja det så att man inte lägger det helt åt sidan. Själv väntade jag tills jag slutade skolan och pluggade på egen hand men det var ju bara jag , alla är ju olika.

Prova med att läsa teori en till två ggr i veckan för att om du fortfarande pallar med det , sen kan du köra några ggr i veckan och kanske göra ett teoriprov för att se om du klarar det? Du har ju som sagt två månader på dig för att klarar andra körprovet om du klarar den första.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov