Start > Körkortsforum > Före uppkörning, ett måste?

Före uppkörning, ett måste?

sanjoh94 2012-03-06 10:15 ! Citera #
Jag har en kompis som nyss tagit körkort. Veckan hon fyllde år fanns det ingen tid för teoriprovet försen på torsdagen. Men på torsdagen fanns det ingen tid ledig för uppkörningen, så hon var tvungen att vänta till måndagen med den. Så min fråga är nu, MÅSTE man göra teorin FÖRE uppkörningen? Eftersom man får göra uppkörningen även om man kuggat teorin så tycker jag att det inte verkar som att det spelar någon roll? Så hade inte hon då egentligen kunnat få göra uppkörningen exempelvis på onsdagen och teorin på torsdagen? :)
Gäst 2012-03-06 12:37 ! Citera #
Ja, du MÅSTE göra teorin före uppkörning, men det räcker att gå dit och klicka dig igenom på måfå och i värsta fall få 0 poäng.

Tider kan bli lediga nära inpå, så logga in ofta på Trafikverkets sida för att boka. Du kan också boka i en annan stad än där du bor/ska köra upp.
Gäst 2012-03-07 12:44 ! Citera #
Som gäst ovan säger, så måste du göra teorin före uppkörningen, men du måste inte klara den. Om du kuggar på teoriprovet så får du ändå genomföra din inbokade uppkörning. Klarar du den så får du göra om teorin i efterhand. Ett godkänt prov är giltigt i två månader (oavsett om det är teorin eller uppkörningen), så från att första provet blir godkänt så har du två månader på dig att klara det andra. Annars måste du göra om det du blev godkänd på med.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor