Start > Körkortsforum > Hur mycket har frågorna på den…

Hur mycket har frågorna på denna sida hjälpt er?

Gäst 2012-03-03 21:40 ! Citera #
Jag undrar hur mycket frågorna på denna sida eller någon annan sida hjälpt er att klara teori provet?
Gäst 2012-03-04 15:20 ! Citera #
Väldigt mycket. Av två skäl:

* Min teoribok är tryckt 2005 och jag tog körkort hösten 2011, så det var en del information som saknades och en del som har ändrats sen den trycktes. Så jag kompletterade med information från körkortonline (och ytterst lite från andra internetsidor och bonniers trafikskola). Det fanns alltså en del saker som jag hade missat om det inte vore för testen och teorisidorna här på körkortonline.

* De flesta inser säkert att det är viktigt att läsa frågorna under teoriprovet noga, men det är ändå bra att ha övat på att ”bli lurad” i förväg, så man inte gör en massa slarvfel på provet. Dessutom är det alltid bra att få se hur väl man kan omvandla texten man har läst till svar på frågor, så man vet att man kan dra nytta av sina kunskaper även om frågan är formulerad på ett annat sätt än vad texten var i boken. Jag upplevde även att det gav en viss trygghetskänsla när man startade provet hos trafikverket och insåg att det såg ut nästan precis som testen ser ut här (även om frågorna naturligtvis inte är precis samma).

Jag kan varmt rekommendera de 1000 frågorna att öva på. Men öva i så fall inte på att memorera frågorna, utan försök förstå dem. Med en kombination av det och läsning i bok/på teorisidorna här, så kommer provet säkert gå kanonbra.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov