Start > Körkortsforum > Känner man sig någonsin redo?

Känner man sig någonsin redo?

Miranda 2012-02-28 18:59 ! Citera #
Jag har kört i ca 5 månader ganska intensivt, minst 3 gånger i vecken och har precis börjat med teorin. Mitt problem är att jag känner mig säker i trafiken, men osäker på mig själv. Hur kommer jag reagera i farliga eller panikartade situationer? Hur kommer jag klara av att köra bilen helt själv utan att någon sitter vid min sida och får mig att känna mig trygg på vägarna?
Är det fler som har de här tankarna? kommer jag någonsin känna mig redo?
Gäst 2012-02-28 19:20 ! Citera #
Antar att du tänker köra upp privat, eller kör du på körskola?
ett tips är att göra halkbanan, där du helt klart kommer få känna på situationer du tappar kontrollen på bilen. där får man även sitta själv och köra en fin bil :D skitkul..
menmen, träna och försök ta det lungt, klart du kommer känna dig redo tillslut. endel behöver mer tid än andra för att känna sig säkra i trafiken.
Gäst 2012-02-29 00:41 ! Citera #
Varför har du väntat i fem månader med teorin?
Gäst 2012-02-29 09:10 ! Citera #
prs
Varför har du väntat i fem månader med teorin?


Tänkte på det med. Det är klart att det inte känns helt tryggt om du precis har börjat med teorin. När du har lärt dig den ordentligt så känns det nog bättre ska du se.
Gäst 2012-02-29 14:36 ! Citera #
Ellerhur så dum att vänta så länge med teorin, du hade fan redan blivit klar om du började direkt! Idiot :x
Dercie 2012-02-29 18:10 ! Citera #
Tänk positivt, läs mer på teorin och om du någon gång känner dig tveksam i trafiken, så se till så att du kan reglerna rätt. Det som gör en bra bilförare är inte hur man agerar i panikartade situationer, utan de som undanhåller sig sådana.
Gäst 2012-02-29 21:33 ! Citera #
Min personliga erfarenhet är att ju mer man kör desto mer säkrare blir man.

Det finns många olika trafiksituationer som man måste uppleva och klara av att hantera på ett bra sätt.
samueel 2012-03-18 13:18 ! Citera #
Miranda
Jag har kört i ca 5 månader ganska intensivt, minst 3 gånger i vecken och har precis börjat med teorin. Mitt problem är att jag känner mig säker i trafiken, men osäker på mig själv. Hur kommer jag reagera i farliga eller panikartade situationer? Hur kommer jag klara av att köra bilen helt själv utan att någon sitter vid min sida och får mig att känna mig trygg på vägarna?
Är det fler som har de här tankarna? kommer jag någonsin känna mig redo?


Som många andra har sagt: Lär dig teorin så kommer säkerhet snabbt ska du se.
Gäst 2012-03-19 11:14 ! Citera #
Om det är mycket som händer ta det lungt så att du kan fatta riktiga beslut så att du t ex inte missar att det kommer en gång trafikant för att man är så upptagen med att se efter bilar
Gäst 2012-03-28 11:39 ! Citera #
Jag håller med om att det känns osäkert i början men så är det ju alltid när man lär sig något nytt som man inte fullt behärskar, fortsätt bara! Ju mer erfarenhet du har desto bättre blir du på att parera när något oväntat händer, och desto lättare är det att hålla lugnet i en sådan situation.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov